Каментары да артыкула

Каго і чаму здаў Раман Пратасевіч. Гэта гісторыя пра тое, як адно фота можа змяніць усё жыццё. Многа жыццяў 

  • Брэст сіла
    29.05.2023
    Дзякуй. Важна.
  • Ооо
    30.12.2023
    Брэст сіла, упомянутый гражданин Ч (со слов Нашей Нивы) любитель секса с мальчиками. Также отметился весьма близкими отношениями с путилой тут еще и протасевич. Не мое это конечно дело кто там с кем. Но какая мерзость все таки присутствует.
  • Петя
    29.05.2023
    Вся история беларуских протестов это история людей которые оказались неготовы. Бабарико оказался неготов в тому что на 26 году диктатуры, диктатор избавится от конкурента. Тихановская оказалась неготова что на нее будут давить и выгонят из страны. Беларусы оказались неготовы что выборы подтасуют. Люди вышедшие с шариками оказались неготовы что по ним будут стрелять. Готов был только один человек и благодоря этому он остался у власти
  • Я сама непазбежнасць
    29.05.2023
    Петя, раскажыце гэта тым, каго не зламалі катаванні ў турмах, тым, хто ваюе, тысячам тых, хто проста не здаўся хрць бы і ў думках, нягледзячы на ціск і выпрабаванні.
  • 8
    29.05.2023
    Петя, лухта ніхто не сумняваўся, што выбары пастараюцца зрабіць фальшывымі і як найхутчэй на іх забыцца. Ціханоўская, як цяпер відаць, аказалася найбольш гатовай да выкліку.
    А твой любімчык, "адзін чалавек," як раз апынуўся не гатовым да саміх выбараў і жыцця пасля выбараў: разагнаць студэнтаў дубінкамі гэта яшчэ не перамога.
  • Янка
    30.05.2023
    Петя, нагадайце, калі ласка, хто пад час рэвалюцый быў да іх падрыхтаваны? Рэвалюцыя ў лютым 1917 стала для Леніна поўнай нечаканасцю. Адносна паўнавартасна сплянаваць і падрыхтавацца магчыма толькі да ўзброенага перавароту, поспех якога таксама ніхто не гарантуе. У кастрычніку 1917 бальшавікі Леніна з іхнымі тагачаснымі хаўруснікамі - анархістамі і левымі эсэрамі здзейснілі менавіта ўзброены пераварот, адхіліўшы ад ўлады часовы ўрад Керанскага, а неўзабаве яшчэ адзіны, калі ў студзені 1918 разагналі абраны на агульнанацыянальных выбарах снежня 1917 Усерасейскі ўстаноўчы сход, што справакавала грамадзянскую вайну. Рэвалюцыя - гэта заўсёды шмат фактараў і непрадказальнасцей, якія кранаюць вялікую колькасць людзей. Ці так гатовы быў да падзей 2020 узгаданы вамі "адзіны чалавек"? Так, мы бачылі па Гебельс-ТБ падрыхтоўку нукераў, але высвятлілася, што і яны ня былі падрыхтаваныя да беспрэцэдэнтнага масштабу і даўжыні пратэстаў. Галоўным індыкатарам гэтай непадрыхтаванасці стала неабходнасць ужываць беспрэцэдэнтныя ў гісторыі незалежнай Беларусі масавыя гвалт і рэпрэсіі, нават здзейсняць публічныя або дрэнна схаваныя забойствы на вуліцах беларускіх гарадоў, як гэта адбылося ў выпадках з Тарайкоўскім, Шутавым, Крыўцовым, Шышмакавым і Бандарэнкам, а сам адзіны чалавек памчаўся да свайго ўсходняга гаспадара вымальваць экстраную дапамогу. Што тычыцца Святланы Ціханоўскай, то яна зрабіла шмат з таго, што ніхто да яе ўвогуле не рабіў: калі прыйшла ў ЦВК замест рэпрэсавага мужа, калі не зламалася ў час, калі гэбня граміла яе ініцыятыўную групу, калі ў адрозенні ад Наталлі Машэравай у 2001, хутка перамагла спробы ціснуць на яе праз дзяцей, калі паказала здольнасці дамаўляцца, зрабіўшы гэта са штабамі Бабарыкі і Цапкалы праз спадарынь Калеснікаву і Цапкалу, што выратавала кампанію дэмакратычных сілаў у крытычны момант, калі бадай ўся каманда Ціханоўскай была арыштаваная. Але галоўнае - не здалася пасля мацнейшага ціску ў кабінеце Ярмошынай і выгнання і прадоўжвае актыўнае змаганне дагэтуль. Нагадаю, што Пазняк і Шарэцкі ў эміграцыі здаліся нашмат раней. Першый - з'ехаўшы як мага далей - праз акіян і перайшоўшы ў хейтэры і публіцысты, а другі проста знік на 20 год, каб на кароткі час з'явіцца на сходзе хейтэраў Ціханоўскай пад назвай ФДС, пра які ўжо няшмат хто ўзгадае.
  • рома П
    30.05.2023
    Петя, шарыкі - это в рассіі, а у нас кветкі былі 
  • Клоуны з стэрэятыпамі пра "кветкі і шарыкі"
    02.06.2023
    Петя
    Шарыкі толькі у цябе ў башке
    Пераглядзі відэя з пратэстаў, 12 жніўня фашысты зламаліся, але не было арганізацыі
  • Петя
    18.08.2023
    Петя, петя, в школу иди, двоечник. Ошибок... И комментарий твой на двойку. Не готов ты быть аналитиком.
  • Memento Mori
    29.05.2023
    8, так гэта не перамога. Але тапачкамі на лаўцы таксама не перамагаюць. Чытайце гісторыю - перамагаюць тыя хто гатовы пасьці да канца:;" альбо скон альбо праклён". І халуй гэта зрабіў, а "героі" не, ну хіба піар сабе зарабілі да разкруцілі "інтэрнэт -барацьбу". Узгадайце як пачыналася дзейнасьць партыі зялёных, там таракана шукалі ці лезлі на кітабоі?
  • Янка
    30.05.2023
    Memento Mori, тапачцы на лаве былі неабходныя. Менавіта дзякуючы ім стварылася беспрэцэдэнтная па даўжыні масавасць, і каб здушыць яе - рэжым быў вымушаны скінуць бутафорыю з рэшткаў права і законнасці і дэманстраваць на ўвесь свет, што адзіная ягоная сацыяльная база - гэта саўкі-маразматыкі, наменклатура з прызначэнцаў і варожыя да ўсяго беларускага штыкі, якія няздольныя змагацца супраць беларускага народа без падтрымкі Крамлю.
  • К121
    30.05.2023
    Янка, поддерживаю обеими руками
  • Здаровы сэнс
    30.05.2023
    Янка, прычым тут нейкі Ленін-Шменін? 

    Літоўцы чамусьці аказаліся гатовымі да распаду саўка. Палякі, эстонцы, ды і астатнія нацыі па-за межамі русского міра -- таксама. 

    Жыхары ж БССР прасралі, і свой шанец 90-х і паўтарылі тое ж яшчэ раз у 2020-м. Ці здагадаецеся самі, чаму? 
  • Мой кут
    30.05.2023
    Здаровы сэнс, Адкажу вам больш. Фіны, эстонцы, палякі да 1917 рыхтаваліся да распаду царскай Масковіі і рыхтаваліся да ўзброенага паўстання і Супраціву. На 1917 у Польшчы ўжо была створана і падрыхтавана войска, у Эстоніі была свая дывізія і таемна завезена зброя (без дазволу немцаў), у Фінляндыі быў падрыхтаваны егерскі полк ўсё яны склалі падмурак нацыянальнай - вызваленчай барадзьбы за незалежнасць. У БНР на вялікі жаль не было войска, затое сярод кіраўнікоў былі людзі ў 1918 якія казалі "Расея ім ня вораг". Далей гісторыя. Польшча, Фінляндыя, Эстонія разам з краінамі Балтыі атрымалі незалежнасць, а там дзе "Расея не вораг" і дзе не было свайго войска хутка страцілі незалежнасць, свабоду, а затым і жыццё.
  • Здаровы сэнс
    30.05.2023
    Мой кут, Менавіта так. Прычым, у 1990-я эстонцам нават ваяваць не спатрэбілася. Хапіла волі заявіць аб сваім праве на сваю краіну. 
    Таму, калі ўсур’ёз разважаюць аб “гатоўнасці да рэвалюцыі” гэтага клуба любіцелей русской культуры імя Зісера, а не пра наяўнасць, уласна кажучы, нацыі, мне робіцца млосна. 
  • Мікола)))
    01.06.2023
    Мой кут, пачытайце калі ласка аб узброеных фармаваннях беларусаў 1917-1921 гг.
  • К
    03.06.2023
    Клоуны з стэрэятыпамі пра "кветкі і шарыкі", пра тое і гутарка. Не было арганізацыі. Людзі стаялі і ўсё. Безумоўна гэта прыгожа, мірны пратэст, але рэзультатаў ад такога няма.
    Прапаную ўяўны эксперымент. Вы - дыктатар, сядзіце 30 год, усё пакаралі. Раптам ваш народ выйшаў на плошчу, стаіць, пяе песні, просіць вас пакінуць пасаду. Вашы дзеі?


    Нават дапамагу з варыянтамі:

    А) пакінуць пасаду
    Б) разагнаць пратэст, усіх арыштаваць, хадзіць з пакрыўджанай пысай


    Нават дапамагу з адказам: гэта заўсёды будзе варыянт Б.

    Не разумець, што па-добраму нічога не адбудзецца, можа толькі вар'ят ці дурань.

    Але ніхто не хацеў "брудзіць рукі", ну вось цяпер маем то, што маем.
  • Кратасевіч
    29.05.2023
    Хай бы Гарбацэвіч лепш прааналізаваў, колькі людзей злілі тыя, якім увогуле НІЧОГА не пагражала за мяжой, а яны сядзелі і ціхенька глядзелі на наступствы дзеянняў губазікаўскага крата.

    Лёгка на таго пратасевіча ліць лайно, але кожны, хто меў з ім дачыненні, мог спакойна зваліць з краіны пасля яго затрымання, і не быў бы арыштаваны, як зрабіў той жа Шрайбман. А казаць, што нейкія паказанні леглі ў аснову доказаў супраць тых, хто ўжо сядзіць, - проста ўводзіць людзей у зман. Ніякія доказы нікому не патрэбныя, калі вас схапілі ў Беларусі: будзеце сядзець і без доказаў, і без суда, як той Бабарыка малы, калі ім трэба. Розніцы паміж паказаннямі Пратасевіча і Іванова Івана Іванавіча ў лукашэнкаўскім судзе даўно няма.

    Шмат патасу ў Арцёма, а па сутнасці вельмі слаба, на жаль.
  • К121
    29.05.2023
    Кратасевіч, мне тоже взорвала мозг фраза "Апроч гэтага і расказанага Пратасевічам, на Пальчыса мала што было". Авторы нам намекают на то, что Беларусь - правовое государство с презумпцией невиновности, независимым судом и главенством прав человека? Редакция, вы чё? Увлёкшись фигурой Протасевича, вы, как герой басни Крылова, "слона не приметили"?
  • Янка
    30.05.2023
    Кратасевіч, сапраўды, калі ёсьць загад саджаць, то аніякія аб'ектыўныя доказы лукашэнкаўскім следчым, пракурорам і суддзям не патрэбныя. Але калі хапаць зусім усіх, хто верагодна нелаяльны, то ёмістасць карнай сістэмы хутка парапоўніцца за кошт рэпрэсій супраць выпадковых людзей і нават фанатычных ябацек, што выклікае моцную хвалю незадаволеннасці ў грамадстве, чым скарыстабцца смяротна небяспечныя для рэжыма актывісты, большасць з якіх пры такім падыходзе застанецца на волі. Таму палітычным сыскам займацца ўсё ж такі прыйдзецца.
    На конт "узяў і сваліў" можа гаворыць толькі чалавек, які ўвогуле не разумее, што ў большасці выпадкаў вымушаная эміграцыя - гэта далёка не падарунак
  • Сережа
    30.05.2023
    Кратасевіч, не говори ерунду! Шрайбмана Артема предупредили и сказали "Уезжай, за тобой выезжают". А Протасевич - завербованный в темную мудак, от которого нигде не было пользы.  
  • рома П
    30.05.2023
    Кратасевіч, так  Іваноў Іван Іванавіч дае паказанні па адміністратыўках, а угалоўках, выходзіць, Пратасевіч. Прычым, я думаю, палову спраў яны просто самі напісалі і далі яму на подпіс (ну а другую палову сам нагаварыў)
  • Правадыр у багну
    29.05.2023
    Няма словаў. Выдатная праца.
    Постфактум-аналіз - вельмі добра, вядома. Але ж пытаньнечка - як наконт расследаванняў па актуальным персанажам? Каб, ведаеце, не было падобных нагод у будучыні, так бы мовіць
  • Янка
    30.05.2023
    Правадыр у багну, ну дык займіцеся, ці нешта перашкаджае? У даследаванні адбыўся аналіз за доўгі час - прыкладна 12 год у датычэнні да спадара Пратасевіча і 27 год - у датычэнні да спадара Зуева-Чудзянцова. І гэта былі адносна публічныя асобы.
  • бабруйчанін
    29.05.2023
    [Рэд. выдалена]
  • бабруйчанін
    29.05.2023
    бабруйчанін, ??? Цікавасць ...да доХтара напужала??..Згодзен ..пачне злавацца кідацца..дємагогію крычаць
  • Ivan
    29.05.2023
    Добры артыкул.

    Падцверджвае тэзіс Пазняка пра маштабы пранікнення КДБ у некаторыя структуры.
  • mikola
    29.05.2023
    Nima Slou ! Adno -kaziol......
  • Рэспект
    29.05.2023
    Выдатны тэкст, спадар Гарбацэвіч!
  • Реймонд Редингтон
    29.05.2023
    Неплохая работа. Про Протасевича и Зуева ещё копать и копать. С последним так вообще, от дружбы с основателем Ласкового Мая - С.Кузнецовым, до совместного создания геймузпроектов, любовь к мальчикам и тд.
    Также хотелось почитать подобные расследования о других людях.
    Нужно понимать, в антиусатой коалиции хватает мутных личностей, прохиндеев, авантюристов, грантососов, проходимцев и тд.
    Пора вскрывать этот гнойник.
  • И что???
    29.05.2023
    Когда говорят про Романа, мол сломался, а вот Бабарико и Лосик не сломались и тп, то вспоминается дело Тухачевского, где все военные признались в том, что они агенты всех мировых разведок и посдавали друг друга. Военные. По определению более стойкие и мужественные люди, чем среднестатистические граждане. Арсенал пыток со времён Средневековья только пополнялся фармацевтикой и психологией, при этом не становясь гуманнее в плане физических пыток. Что ж мы требуем от Протаса? С чего Гарбацевич решил, что жизни Романа не было угрозы? Пусть спросит Ашурка и Бондаренко и Кривцова. Думаете современные нквдшники человечнее тех, что были в 30х? Вспомните Коновалова, который сказал все что требовали от него, прекрасно зная, что получить пулю. Как его заставили обговорить себя и какими методами - думаю нормальному человеку даже не представить. И это были вегетарианский 2011й. Что уж говорить про сейчас. Убежден, что было бы большое желание, то аналогичные результаты можно было бы получить от большинства политзаключенных. Лишь каждый пятый или десятых смог бы выдержать весь пыточный арсенал современных средств. Просто этого не очень то и хотели. А тут была видимо принципиальная команда - сломать до такой степени.
    А на счёт показаний??? Неужели кто-то всерьез думает, что Белоуса например взяли и осудили по показаниям Протасевича? А если бы не они, то ходил бы себе Белоус по Минску целый и невредимый, да???? Самим не смешно??!!! Какие показания, какие суды, о чем вы. Не надо никаких показаний давным давно для того чтобы засадить кого угодно.
  • Паветра
    30.05.2023
    И что???,вы говорите про пытки, а в статье основной фокус на то, кем был Протасевич до этой истории.
  • Не веру
    29.05.2023
    Займальны артыкул. Але было б значна лепей, калі б ён не меў ніякай эмацыйнай афарбоўкі. Бо па факту зразумела, што няма ніякіх доказаў, няма нічога, каб рабіць канкрэтныя высновы.

    Пазабавіў момант, што ў прыклад ставіцца Галуза, якая зліла скрыны, але яны апынуліся безталковымі. Ну што вы, мы не ведаем, колькі яна паздавала без гэтых публічных зліваў.(((
  • во дела
    29.05.2023
    Мне кажется, слабовики посмотрели, как мощно развязался язык у Протасевича, что повесили на него еще несколько показаний. Типа: "хотим вот этого посадить, (бывший кандидат), да не знаем за что. Скажи, что он возит деньги за границу." Ради человека посадили самолет!! Они должны ОТБИТЬ затраты!. Это же так круто - любого неугодного можно посадить, по его показаниям. 
  • uikli
    29.05.2023
    Кажуць, што ў М. рыла таксама ў пушку. І ён ля Чудзенцова быў
  • Basyl
    29.05.2023
    uikli, он вообще крайне мутный персонаж
  • Раман Попкінс
    29.05.2023
    З артыкула даведаўся, што паварочвацца дупай да Чудзянцова не варта. Астатняе - збольшага вада. 
  • Козел
    29.05.2023
    Франака ўжо называюць "кадравікамі радыё свабода"?!
  • Эюя
    30.05.2023
    Заўважце, гэта толькі адзін малады хлопец. І колькі павылазіла цікавага, колькі прозвішчаў, стасункаў. А цяпер уявіце, што вылезе на паверхню калі адкрыюцца архівы. Таму Зянон Станіслававіч мае рацыю, калі кажа пра агентуру і яе ўплыў на працэсы. Таму шаноўныя, спачатку люстрацыя - потым выбары. Кожная асоба, каторая будзе прэтэндаваць на парламенцкую, прэзідэнцкую, ці міністэрскую пасаду, павінна прайсці праз люстрацыйнае сіта.
  • Янка
    30.05.2023
    Эюя, пасля 1991 рацыя Зянона Станіслававіча пачала ператварацца ў паранойю. Мяне падаецца, што гэтым чынам ён спрабавал і дагэтуль спрабуе абгрунтаваць сабе імклівую страту папулярнасці пасля яе піка ў 1990-1991. Але насамрэч галоўным чыннікам стала ягоная няздольнасць дамаўляцца са сваімі патэнцыйнымі хаўруснікамі, калі незалежнасць была дасягнута і трэба было ствараць парляманцкую кааліцыю з дэмакратычных сілаў і нейтралаў і пачаць прасоўваць рэформы - і эканамічныя, і палітычныя. Таксама трэба было працягваць актыўна працаваць з народам, асабліва на ўсходзе Беларусі, пераконваючы тамтэйшых, што стасункі з Расеяй ніхто брутальна ірваць не збіраецца, але паспяховае ўстойлівае развіццё магчыма толькі тады, калі мы будзем арыентавацца на паспяховыя краіны захаду і пераймаючы іхный досвед, дзякуючы якому яны ў большасці без карысных выкапняў жылі лепей за СССР. Замест гэтага Пазняк змяніў рыторыку з антысавецкай на антырасейскую, што было ягонай памылкай і адштурхнула ад яго шмат людзей. І ў парляманце ні з кім так і не дамовіўся. Ў выніку на выбары-1994 нацыянальна арыентаваныя сілы ішлі па асобку, страціўшы рэальную магчымасць абыйсці Кебіча, а патэнцыйна блізкія нацыянальным сілам нейтралы дык ўвогуле падтрымалі Лукашэнку, які тады паспяхова мімікраваў пад цэнтрыста-ліберала
  • света
    26.06.2023
    Эюя, конечно знает.. Он сам агент
  • feafania
    30.05.2023
    Янка,мяркую, маеце рацыю. Мне тут сустрэўся адзін таварыш, які пачаў апавядаць, як у 90-я пайшлі яны на сустрэчу ячэйкі БНФ. А там плян дзеяньняў: ідзем заўтра пікетаваць, бо юбілей забойства кагосьці маскалямі за часамі Расейскай Імперыі. Тут падняўся прафесар Алесь Астроўскі і сказаў: хлопцы, мо займемся больш актуальнымі справамі, выйдзем да народу і запытаемся пра праблемы. Не, адказалі, трэба падбухторваць антырасейскія настроі. Таму гэты чалавек для сябе вырашыў, што ён па-за палітыкай, і больш туды не пайшоў. Часам трэба шукаць кампрамісу, гэта палітыка.
  • Aresa
    30.05.2023
    Янка, u pačatku vy słušna zaŭvažyli, vam usio heta padajecca ...
  • Налівай аналітыку!
    30.05.2023
    Яшчэ раз уважліва пачытайце старыя артыкулы, як садзілі гэты самалёт, як паводзіўся Пратасевіч падчас пасадкі, а таксама ўспомніце яго рукі і твар падчас першай "прэс-канферэнцыі". Для мяне абсалютна відавочна, што на той момант прымалі яго абсалютна не так, як прымаюць "свайго". Выглядае, што паводзіны Пратасевіча змянілася ўжо пазней. Як дубаломы з мусарні і кдб могуць "уздзейнічаць" на людзей, напэўна, вы і самі здагадваецеся. А што там сапраўды ў галаве Пратасевіча зараз, можна толькі здагадвацца. Можа марыць збегчы, але не можа, бо не выпусцяць яго. Хутчэй знішчаць, але не выпусцяць. Таму не спяшайцеся з высновамі, бо, як той казаў, "не ўсё так адназна".
  • Лол
    30.05.2023
    Налівай аналітыку!, Той самалёт вялі і садзілі расейскія спэцслужбы. Нашапталі ў вушка Лукашэнку, што так будзе правільна і добра. Выкарысталі Луку як ён потым Пратасевіча. Улічваючы колькасць агентуры РФ у атачэнні Лукашэнкі, ўсё ўстае на свае месцы. Мэтай было сарваць авіазлучэнне Беларусі з Захадам. Што і было зроблена. Да вайны заставаўся год.
  • Гісторыя
    30.05.2023
    “Гэта гісторыя пра тое, як адно фота можа змяніць усё жыццё. Многа жыццяў”. Лукашэнку ў 94 годзе не павінны былі дапускаць да выбараў, і на тое былі законныя падставы. Вось як одно рашэнне можа змяніць усё жыццё. Многа жыццяў. Лёс цэлай краіны і ўсяго нарада, лёс мільёнаў людзей…
  • Дужа паказальная Гісторыя
    30.05.2023
    І яшчэ дадам. А калі б Пратасевіч стаў бы на нейкі час галоўным рэдактарам Нехты, ці сяксот кдб Чудзянцоў-Зуеў…якая б тады была колькасць ахвяр пасля пасадкі летака ў гэтым выпадку. А памятаеце як ладзілі акцыю “я-мы Чудзянцоў”. Да чаго гэта я, эмоцыям не месца ў палітыцы, не варта весьціся на такія заклікі, не варта верыць ваўкам у авечай поўсці. Развівайце крытычнае мысленне, стаўце пад сумнеў, аналізуеце, ацэньваеце…
  • Raisa
    30.05.2023
    Гісторыя,позвольте у вас спросить: кто не должен был допускать лукашенко до выборов и какие были законные основания...!? Конкретику,пожалуйста!
  • Рысь
    30.05.2023
    Дужа паказальная Гісторыя,
    Тое што "Нехта" на сваём пачатку было неяк звязана з КДБ-ФСБ здагадваўся менавіта з таго што там навогул не чапалі пуціна, і "рускі свет", нават пасля вайны ва Украіне 2014 году. Уся аснова крытыкі была на Лукашэнку ды яго чыноўнікаў, але тое што ён маскоўскі ніколі не гучала. На мой погляд да 2020 як і пасля 2020 пуцін быў куды горшы вораг Беларусі за Лукашэнку. 2020 і пасля яго стала ўжо і сляпым відавочна што лукашэнка вораг Беларусі які служыць выключна інтарэсам Масковіі. Пуціла воляю выпадка перахапіў канал які быў задуманы фсб-кгб як свой "апазіцыйны" інструмент у Беларусі. Так сама нагадаю што Пратасевіч пасля затрымання агучваў што канал у 2020 фінансаваў нейкі алігарх з Масковіі аб чым аўтар гэтага артыкулу запамятаваў нагадаць.
  • Гісторыя
    30.05.2023
    Raisa, у падпісных лістах за Лукашэнку няправільна было ўказанае месца працы - было пазначана, што ён «дэпутат Вярхоўнага Савету», але ягоная працоўная пасада ў той час называлася - «дырэктар саўгасу „Гарадзец“ Шклоўскага раёну». Пра парушэньне закону адна з абласных выбарчых камісіяў (Магілёўская) нават даслала афіцыйны ліст у ЦВК. Акрамя таго, пры падачы дакументаў ён ня меў пры сабе пашпарту (заявіў, што скралі). Нягледзячы на гэта, Лукашэнку зарэгістравалі. У часы ягонага “прэзыдэнцтва” за значна меншыя парушэньні здымалі з рэгістрацыі нават на выбарах у мясцовыя саветы.
  • czacza
    30.05.2023
    Raisa, у яго не было пашпарта.
  • даведка
    30.05.2023
    Тигран Кеосаян аж три минуты в своей передаче "Международная пилорама" высмеивал как стукача Протасевича.
  • Slizh
    30.05.2023
    Garbacevich - viaskovy intelektual, jaki slaba razumee shto adbyvajecca. Sam jon dzie znahodzicca?
  • Вясковы
    30.05.2023
    Slizh, ты на вясковых батон не крашы! Тожа мне знайшоўся гарадскi!
  • Slizh
    30.05.2023
    Вясковы, supra viaskovych Nichoga nie maju, ale mnie nie padabajucca viaskovyja intelektualy jakia nie razumiejuc Shto adbyvaecca u sviecie.
  • Nazirach
    30.05.2023
    На мой уласны погляд, гэта першы артыкул як гнойны нарыў на дупе беларускага народа які сваім зместам больш наяўна змывае мяжу па вельмі старадаўняму нацыянальнаму пытанню - супраціў прыхільнікай тэорыі змовы і гуманістаў.
  • Андрон
    30.05.2023
    трус и предатель -он и в Африке трус и предатель...
  • tazar
    30.05.2023
    Чарговая канспіралогія ад Гарбацэвіча
  • Basyl
    30.05.2023
    tazar, разуйте глаза
  • Ванечка
    30.05.2023
    Много надумано и не объективно, с чувством личной неприязни. Факт в том, что Протасевич разозлил самоизбраного, да так что тот провел целую операцию по его поимке с террористическим приземлением иностранного самолета и последствиями для страны.
  • Telegram
    30.05.2023
    Достоверно известно, что Протасевич не заботился об автоудалении своих чатов в телеграме, а также не удалил чаты в момент посадки в минском аэропорту.
    Кажется смешным, что все в упор игнорируют вполне реальную возможность доступа к любым данным в телеграме, включая "удалённые", через ФСБ РФ.
  • Rw5
    30.05.2023
    Уся сусветная гісторыя барадзьбы за незалежнасць сведчыць што перамагаюць толькі там дзе начале руху ці ў самой кааліцыі ёсць нацыянальна-арыянтаваныя сілы.
    Вось чаму лукашысты, маскоўскія халуі і здраднікі Беларусі так яра ненавідзяць беларускую мову, культуру, гісторыю, нацыянальныя сымбалі і нацыянальныя лозунгі і нацыянальны рух.
  • :
    30.05.2023
    Слабые ломаются.
  • Гоша
    30.05.2023
    Пад час Другой сусветнай вайны былі тыя хто шоў на працу з гестапаўцамі, а былі і тыя хто адмаўляўся супрацоўнічаць шоў у лагер, ці навогул яго забівалі. Гісторыя паказала што аснову здраднікаў склалі былыя камсамольцы, камуністы, тыя ж самыя хто пісаў даносы ў НКУС на беларусаў, а тыя хто цярпеў ад бальшавікоў, цярпеў і ад немцаў. Нічога новага няма і сёння.
    Аўтар БЧБ сцяга Клаўдзій Дуж-Душэўскі адмовіўся ад працы з гітлераўцамі быў у нямецкім лагеры, пасля вайны забіты бальшавікамі. Аўтар чырвона-зялёнага сцяга працаваў на немцаў, потым працаваў і на бальшавікоў. Самі бальшавікі, камуністы, сталіністы да ліпеня 1941 цалаваліся з гітлераўцамі, сумесна распачалі 2СВ і забівалі людзей. А пад час другой сусветнай вайны камуністы, сталіністы, бальшавікі палілі ў Беларусі вёскі разам з людзьмі як яны спалілі вёску Дражно і Налібакі, як спалілі чачэнцаў ў Хайбаху, а зараз маскавіты масава забіваюць людзей ва Украіне і лукашысты ім прыслудваюць. Саміж лукашысты оаьщаюць уласаўскую анучу пад якой раней забівалі беларусаў, а зараз забіваюць украінцаў.
  • Литвин
    30.05.2023
    если смотреть со стороны, то логически можно предположить, что после грандиозной операции с истребителем и стрельбой для посадки самолета, КГБ не могла не пожать плоды и не доложить папе минскому что все было не зря.

    Поэтому - на Протасевича навалилась вся система - думаю гораздо сильнее чем на многих других аренстованных, чтобы показать результат достойный запрету полетов БелАвиа.

    По ходу психологических пыток, оказалось, что парень - менее стойкий ну и дожать до конца не было проблем.
    Ну заодно и проигравшая оппозиция найдет козла отпущения - радуются в КГБ. Это публикация в русле общего замысла - отвести мысли от смены режима на мстю сломанному Протасевичу.
  • Rygor
    30.05.2023
    Литвин, Страты якія панесла краіна ў выпадку аперацыі кгб-фсб па захопу самалёта з Пратасевічам-Сапегай настолькі вялікія што ніякія паказанні Пратасевіча - Сапегі, ні 1000 ні 10.000, ні 100.000 затрыманняў ніяк не параўнацца з той шкодай якую нанеслі Беларусі лукашысты і маскавіты. Цалкам знішчына авіацыйная і турыстычная отрасль, непараўняючая шкода ад страты інвестыцый, непарауняючая шкода ад страты калійнага рынку. Страты нанесеныя калійнай прамысловасці можна ацаніць больш як 10 млрд далляраў. Страты авіацыйнай отраслі больш як млрд даляраў у год. Страты турызму, у тым ліку медыцынскага турызму — дзесяткі мільёнаў даляраў што месяц.
    Для Беларусі было б лепш навогул разагнаць ўвесь КДБ чым трымаць яго ды цярпець шкоду краіне якую нанесла кдб разам з іх маскоўскімі хазяевамі. Ніякі Пратасевіч і ўсё тыя каго схапілі лукашысты не каштуюць тых страт бюджэту якія панесла эканоміка Беларусі з боку гледжання звычайнай матэматыкі і дзяржаўных, нават лукашэнаўскіх, інтарэсаў. Лепш было б вызваліць Пратасевіча, ўсіх тых каго ён здаў і нават ўсіх палітвязняў, ўсіх 5000 ці 10.000 тых хто прайшоў па палітычным затрыманням, выплаціць шкоду ірландскай кампаніі каб зняць усе тыя санкцыі, якія былі накладзены за захоп самалёта.
  • mmm
    30.05.2023
    Выходит что парень пытался быть полезным но был никому не нужен
    и на момент ареста его уже списали отовсюду.

    Но система выкрала его и предложила простой выбор.

    Какого х он должен был строить из себя героя? 
    Чтобы его к вышке приговорили или закрыли на 20 лет?
  • mmm
    30.05.2023
    кто ставит дислайки - пускай по Бахмут едет и там покажем свое мужество.
    И там вариантов побольше чем когда тебя выкрали и ты в плену
    И даже если ты там в плену все равно шансов больше чем у это паренька - обменяют может быть

    Сколько политических обменяла Света - 0
    Сколько освободит в будущем - 0
    Это не упрек а просто реальности
  • Змiцер
    31.05.2023
    Отличная статья! Настоящее журналистское расследование. Количество троллей в коментах подтверждают качество работы.
  • Woodoo Cult
    01.06.2023
    Змiцер, сам себя не похвалишь... 
  • Freddy
    31.05.2023
    [Рэд. выдалена]
  • Freddy
    31.05.2023
    Судя по информации в данной статье Протасевич работал на спецслужбы давно. Не обладая никакими способностями не смог пристроиться ни к одному из проектов. Собирал общую информацию для кураторов. В виду низкой эффективности его решили убрать весьма оригинальным способом, посадив самолет. Развернули разыграли дело, демсми подхватили разработку о герое в лапах лукашенковских спецслужб. Он ведь даже в тюрьме не сидел, а под домашним арестом. Потом помилование вызвало массу вопросов за рубежом, дескать может лукашенко идет на попятную. 
  • света
    26.06.2023
    Freddy , он принёс ценную заложницу -Сапегу. По слухам дочку русского олигарха
  • Беня
    31.05.2023
    Повесть о настоящем человеке.
  • Змiцер
    31.05.2023
    Напишите еще про Дианова, создателя и координатора, "молчаливых протестов". Я своими глазами читал его "каминг-аут", "путинг-аут", как он уже после закрытия проекта "молчаливые протесты" признавался в любви к Путину.

    Чуденцова готовили в ФСБ на роль очередного "Дианова", попа Гапона, но в белорусском КГБ опередили коллег из РФ. Вот, так бывает! Его место занял Путила, а Протосевич обиделся... Есть о чем подумать.

    А схема с "вагнеровцами" в Беларуси? Как вам? Головорезы приехали в Минск по заданию ФСБ убивать людей на мирных протестах, чтобы они перестали быть мирными.

    А Макар? Бывший милиционер, а теперь "опозиционер". Пару лет назад появился на Ютубе с большой "колорадской" лентой на всю грудь, и выпучив глаза заявил, что это "символ победы" :-)

    А этот, что Пушкину руки покрасил краской? Ущерба - ноль! Краска легко отмывается растворителем без следа. Он же не постучал молотком памятнику по лицу, чтобы нанести непоправимый урон! Зато теперь он "законный" полит. беженец. Работает провокатором в Польше.

    Кстати, повесить флаг на ёлку или еще на какой забор - это тоже НОЛЬ вреда системе, что как бы наводит на размышления... А зато резонанс какой! Флаг на ёлке! Теперь политическая карьера обеспечена - он флаг повесил. И тем самым нанес системе НОЛЬ урона :-)

    Сколько их еще будет, этих попов Гапонов, зовущих на улицы с голым **ем против пулеметов.

    Короче, нужно больше таких интересных статей. Ху-из-ху, их поступки и дела без словес. Словеса молоть сейчас уже много кто научился.
  • Жыхарка
    02.06.2023
    Проблема Протосевича не фото или человек, который его на нём увидел. Его проблема - родители, которые его не понимали, не поддерживали, и скорее всего, сильно давили и не любили безусловно. Как раз, где их комментарии о его помидовании? Когда арестовали Романа, из каждого утюга слышно было. Видимо, стыдятся собствееного сына... Позор родителям... И хватит обсасывать эту тему столько дней... Когда она уже исчезнет из ленты? Риторический вопрос....
  • Не
    03.06.2023
    Я разумею, што Пратасевіч му*ак, але ж гэты артыкул з яго лепіць нейкага аперэтачнага злачынца. Можа ў яго яшчэ ад моманту нараджэння ў вачах было нешта такое, здрадніцкае, ды на срацэ радзімка знак кдб? Гераічная міліцыя не магла прыдумаць, за што садзіць змагароў, і толькі інфа ад Пратасевіча ім дапамагла?
    Трымайце сябе ў руках, калі ласачка, вы ж сур'ёзнае выданне, а не газлайцкі гугл-док які які-небудзь і-селеб посьціць у твітар, каб давесці, што яго былы сябр на самой справе быў дрэнны чалавек.
    Пратасевічу жадаю мук сумлення, а далей ён сам сябе пакарае.
  • Света
    26.06.2023
    Вот в этой статье подробно и очень интересно доказано, что Протасевис это разведчик Лукашенки. С самого начала был разведчиком и агентом влияния. У него же отец военный. https://pioneer-lj.livejournal.com/1830607.html 
  • 13
    18.08.2023
    Ожидаем такое же расследование по бывшему лидеру "Белого Легиона" Сергею Бульбе. По характеру поведения последнего угадывается  сходство с делом Протасевича: много лжи, много раз выходил сухим из воды при крайне странных обстоятельствах когда все остальные были арестованы.  Нарывы следует вскрывать. 
  • Цесць
    30.12.2023
    13, Лявончык ты?
  • Цікава
    30.12.2023
    13, мне таксама цікава пра Бульбу расследаванне.
  • Цікава
    31.12.2023
    13, з Бульбай мне цікавы яшчэ той момант, калі ён працаваў у ахове Віктара Ганчара. А потым раптам паехаў на адпачынак. І пакуль Чыслоў-Бульба быў у адпачынку, Ганчара забілі.
  • Протас
    30.12.2023
    Цікава, у Зянона большое досье на Бульбу (настоящая фамилия Числов). Придёт время и всё будет опубликовано.
  • Цікава
    31.12.2023
    Протас, Сяргей Бульба на канале "ТВ6 Беларусь" у канцы снежня 2023 сказаў, што ў яго ёсць нейкі знаёмы ў вярхушцы лукашэнкаўскай улады, з якім ён рэгулярна стасуецца. Цікава, хто ён? Бульба называў яго палкоўнікам.
  • Цікава
    31.12.2023
    Протас, яшчэ мне цікавая гісторыя, як Сяргей Бульба захапіў моладзевы хаб у Варшаве ў 2023 годзе, да якога не меў ніякага дачынення. У дакументах якія можна знайсці ў сеціве, хаб зараз чысліцца за "Сяргей Бульба". Якім такім чынам у дакументах фігуруе прозвішча "Бульба"? Яго ж прозвішча - Чыслоў (Числов). Пад якім прозвішчам ён фігуруе ў польскіх дакументах?
  • Должик
    31.12.2023
    Цікава , его настоящая фамилия очевидно небелорусского происхождения, и уже одно это что-то говорит и должно вызвать вопросы. Это тёмная лошадка, безусловно.
  • Стукач
    20.08.2023
    Таки да… всех слил Протасевич?
    Сейчас людей фильмом из Литвы тоже Протасевич сливает? 
    Книжку с лицами Тихановская или Протасевич раскрутила?
    Из двух беларусов один стукач. 
  • Anatol Starkou
    30.12.2023
    Ну вось нарэшце бчб знайшлі крайнега. Аказваецца ва ўсіх бчб пераможных перамогах, пачынаючы з лета 1988 па сённяшни дзень, быў вінаваты Пратасевіч. А так бы ўжо даўно - мо з лета 1994 года - усе беларусы і беларускі былі б халуямі ў польскіх паноў, калі б перамог не Лукашэнка, а Сьвяты Зя. Зараз можна спакойна перасядзець наступныя 35 бчб гадоў, а потым знайсці яшчэ каго-небудзь вінаватым.

    Быкава навошта ўзгадалі, патрыёты і паплечнікі паліцаяў 1941-44? .
  • Пытанне
    30.12.2023
    Ага, а колькі зліў Лявончык?
  • Пан Сапега
    30.12.2023
    Пратасевіча ўкідваюць каб адвесці ўвагу ад самі ведаеце каго, тут нядаўна пра іх пісалі
  • Антось
    30.12.2023
    А дзе Галуза цяпер?
  • Anatol Starkou
    30.12.2023
    Не з Быкава трэба было пачынаць артыкул, а з поўнага спісу маладафронтаўцаў, якія падпісалі паперы аб супрацоўніцтве з КДБ. Ці вы ўжо забыліся свае самыя бел-чырвона-белыя старонкі вашых бчб перамог? Затое я памятаю.
  • Пытанне
    30.12.2023
    хоць у дзясятках іншых медыя і каналаў, акрамя «Нехта» і БГМ, ніколі не было зліваў//
    У «Нехта» і БГМ былі злівы?
    БГМ хто вядзе?
  • Цікава
    30.12.2023
    Цікава, пад якім нікам у чатах у тэлеграме сядзіць Чудзянцоў-Зуеў?
  • Цікава
    30.12.2023
    Пратасевіч пакруціўся ў вучэбцы, пафоткаўся са зброяй на палігоне і, імаверна, зразумеў, што ў калектыў не ўвальецца, таму з'ехаў», — расказаў раней «Нашай Ніве» сапраўдны баец «Азова» тых часоў. ///
    Прама як Сяргей Бяспалаў у ПКК...Сцэнар адзін да аднаго супадае.
  • Цікава
    30.12.2023
    актыўны ў сацсетках хлопец з беларусацэнтрычнымі поглядамі прыцягнуў увагу кадравікоў «Радыё Свабода».

    О да, РС такіх любіць на працу браць.
  • Казік
    30.12.2023
    Скандалы інтрыгі даследванні
  • Чытач
    30.12.2023
    Загаловак: "Найлепшае за 2023. Каго і чаму здаў Раман Пратасевіч. Гэта гісторыя пра тое, як адно фота можа змяніць усё жыццё. Многа жыццяў".

    Не лічу найлепшым за 2023, што нехта кагосьці падставіў і здаў кучу народа карнікамі.
    Што ў гэтым найлепшага?
  • Anatol Starkou
    31.12.2023
    Свабоду беларускага слова і свабоду іншай беларускай думкі ў 2024 годзе ў беларускую хату Нашай Нівы!
  • Слили ресурс
    02.01.2024
    Только вот такие мощные материалы надо было выдавать в 2020-ом чтобы не бегали по подъездам не занимались ерундой
  •