Комментарии к статье

Почему рождаемость падает значительно стремительнее, чем ожидалось? Анализ данных выявил неожиданную причину

  • Нуль
    23.05.2026
    Спад рождаемости это не проблема, а ее решение. Наконец-то люди могут без войн, голода, нищеты и прочих "радостей" прироста популяции спокойно и достойно прожить свою жизнь. При этом обладая полной свободой выбора: те кто хотят детей имеют все возможности их завести и ресурсы их обеспечить.
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Нуль, спад нараджальнасці - рэзультат высокіх цэнаў, інфляцыі, адсутнасці росту заробкаў і некантраляванага капіталізму. Кантроль цэнаў на жытло, кантроль капіталістаў і высокія падаткі для ўзвыш-багатых - і нараджальнасць аднавіцца.
  • Хмм
    23.05.2026
    Нуль, Наконец-то люди могут без войн, голода, нищеты и прочих "радостей" прироста популяции спокойно и достойно прожить свою жизнь/

    В квартире с мамой?
    Без войн? Ну-ну. На карту мира поглядите. Без войн....Новости почитайте что ли...
  • А где пункт "жадность застройщиков"?
    23.05.2026
    Забыли про жадность застройщиков упомянуть.
    В Минске куча пустых новостроек стоит. А молодежи негде жить. Потому что риэлторы в сговоре с застройщиками подняли цены на жилье до небес.
    Кто начал копить на квартиру и скопил (даже не сам, ас помощью всех родственников) 30 тысяч на однушку, вдруг обнаружил, что за несколько лет она подорожала до 60-80 тысяч. Внезапно.
    Пример: микрорайон Минск-Мир. Стоят пустые квартиры. Тысячи квартир.
  • Ин-грид
    23.05.2026
    Indrid Cold, редкий случай, когда полностью с вами согласна
  • Нуль
    23.05.2026
    Indrid Cold, вовсе нет. Объективно современный человек, особенно в Европе, имеет на порядок больше материальных ресурсов, чем, к примеру, сто лет назад. И эти ресурсы не помогают заводить больше детей, а ложатся на противоположную чашу весов. Либо ты заводишь и растишь детей не спишь по ночам из-за рева, копаешся в подгузниках, ограничиваешь траты на себя. Либо путешествуешь, признаешь мир и получаешь эмоции, ходишь по кафе и ресторанам. И этот список безграничен. Хоть дай миллион долларов человеку он будет думать ребенка родить или бассейн к дому пристроить.
  • Нуль
    23.05.2026
    Хмм, дикарей с допотопным мышлением предостаточно в нашем мире. И нередко они добираются до власти и устраивают бессмысленные войны. Но это даже близко не тот масштаб, который мог бы быть, если бы человечество было вынуждено воевать за ресурсы. Тогда вы бы про войну не читали в интернете, а проживали ее во всех прелестях.
  • Нуль
    23.05.2026
    А где пункт "жадность застройщиков"?, не будут люди рожать даже если каждому по квартире выдать. Личное пространство это скорее дополнительный фактор атомизации общества. Закроются в квартирах и в спокойной обстановке будут свои смартфоны мучать)
  • американбой
    23.05.2026
    А где пункт "жадность застройщиков"?, для тебя доллар как эталон. А ведь начиная с ковида он обесценился практически вдвое. Посмотри насколько упало золотое содержание доллара. Копить нужно было в золоте или стоках
  • мясцовы
    23.05.2026
    отьедь от Минска 100км и хату за месячную зарплату можно купить. Так что дело не в жилье
  • Хопіць
    23.05.2026
    "Дзяржаўнае рэгуляванне" да ўсяго гэтага і давяло. Альбо чалавецтва выбярэ нейкі шлях развіцця без т.зв. "дзяржаваў", альбо так і вымрэ ў бессэнсоўных войнах і дурасці.
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Хопіць, як раз праблема ў адсутнасці дзяржавы ў рэгуляванні высакосці даходаў узвыш-багатых
  • Раю
    23.05.2026
    Хопіць, прывядзіце прыклад хаця б адной краіны, дзя няма дзяржаўнага рэгулявання... Ясам падкажу: Самалі.. Хацелі б туды пераехаць?
  • Оборжаться
    23.05.2026
    Хопіць, да вы батенька анархист. Если такие умники придут к власти наделают беды
  • Раю
    23.05.2026
    Indrid Cold, а я б сюды яшчэ дадаў адсутнасць конскіх падаткаў на жыллёвы фонд (зямлю), якія не выкарыстоўваюцца. Пабудуваў забудоўшчык - калі не прадаў за месяц - падатак цябе ў палову кошту кватэры... - бягі прадавай танней, калі не купляюць. Пры гэтым падатак для ўсіх на любое жыллё, дзе людзі рэальна жывуць (як і на любую маёмасць, напрыклад, аўто) - гэта глупства і абсурд. Падаткі на маёмасць ідуць з Сярэднявечча , калі суверэн не меў магчымасці падлічыць людзей і адсочваць іхныя прыбыткі. Сёння для дзяржавы ўсё празрыста - таму падаткі на маёмаць павінны быць толькі кропкавымі і рэгулятыўнымі, а не "напаўняць бюджэт". Бо з грошай, з якіх куплялася маёмасць - падаткі ўжо заплачаныя.
  • Iмя
    23.05.2026
    Раю, [Рэд. Выдалена] вы коммунист! Застройщик построил за свои деньги и - хочешь покупай, хочешь не покупай - какие вопросы? Почему он должен вам отдать жильё за копейки? Стройте тогда за свои деньги.

    [Зрэдагавана]
  • Праходзілі ўжо гэта ў СССР
    23.05.2026
    Раю, калі забудоўшчыкам будзе невыгадна прадаваць кватэры, то яны проста перастануць будаваць новыя дамы. Знікненне з рынку продажу новага жылля прывядзе да таго, што кошты на другаснае жыллё ўзляцяць да нябёсаў. Калі ж дзяржаўную рэгуляцыю коштаў увесці і на другаснае жыллё, то людзі проста перастануць прадаваць кватэры. У выніку вы маючы хоць мільён даляраў не зможаце купіць нават аднапакаёвай кватэры ў хрушчоўцы. Затое людзі набліжаныя да ўлады будуць купляць тыя адзінкавыя кватэры, якія будуць з'яўляцца на рынку, па тысяч 10 долараў.
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Iмя, зямля належыць да ўсіх грамадзян дзяржавы. Калі вы машыну запаркуйце ў горадзе - вы плаціце падатак і за паркоўку. Так сама павінна быць з нерухомасцю - калі яна выкарыстоўваецца як арэнднае жытло - плаціш падатак ад арэнды. Калі проста стаіць пустая - плаціш падатак за неэфектыўнае выкарыстоўванне грамадзянскай зямлі. Усё проста - не хочаш плаціць падатак - прадаеш.
    А тое што пабудаваў за дорага - гэта твае праблемы, трэба было будаваць танней.
  • Падыміце ёй павекі
    23.05.2026
    Indrid Cold, Памыляецеся, зямля належыць не "да ўсіх", а валодае ею толькі група таварышаў, добра вядомая.
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Падыміце ёй павекі, не "валодаюць", а "карыстаюцца". Гэта вялікая розніца ;) Бо права карыстацца - можна і скасаваць ;) А валодаць можа толькі дзяржава ў Беларусі.
  • Angry iron
    23.05.2026
    Indrid Cold, Ну дык скасуйце! А то займаецеся тут папулізмам і балабольствам.
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Праходзілі ўжо гэта ў СССР, падатак на ўтрыманне непатрэбнай маёмасці вырашыць усе праблемы. Пры гэтым ён будзе прагрэсіўны - больш стаіць пустая хата - больш плаціш падатку. І ўсё ;)
  • Праходзілі ўжо гэта ў СССР
    23.05.2026
    Indrid Cold, у такім выпадку, каб зменшыць рызыку дадатковых падаткаў, забудоўшчыкі будуць:
    1) будаваць меней дамоў. То бок будаваць будуць не па дзесяць дамоў адначасова, а па адным. Гэта павысіць кошты на самі кватэры, але зменшыць рызыкі завісання вялікай колькасці пустых кватэр.
    2) калі ў дамах будуць непрададзеныя кватэры, то будуць зацягваць будаўніцтва такіх дамоў
    3) расцягваць будаўніцтва асобных кватэр. Напрыклад, непрададзеныя кватэры на момант заканчэння будаўніцтва дома можна перавесці з кватэр, якія прадаюцца голымі каробкамі, у кватэры, якія прадаюцца з поўным рамонтам і мэбляй. Далей адпаведна яшчэ гады 3 там рабіць рамонт, пакуль не знойдуцца пакупнікі і прадаваць жыллё ўжо не па тысяч 100 долараў, а па тысяч 200.

    Што не будуць рабіць забудоўшчыкі: яны не будуць прадаваць кватэры сабе ў мінус.

    Да чаго прывядуць дадатковыя падаткі і рызыкі для забудоўшчыкаў: да павышэння коштаў на кватэры.
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Танныя крэдыты і таннае жыллё. Пры чым тут смартфоны? Натуральна няма грошаў каб набыць вялікае жыллё, нават як і муж і жонка працуюць. Таму і не нараджаюць. Бо дзіця - гэта вельмі дорага зараз, а жанчына губляе магчымасць зарабляць. Што моцна б'е па даходах маладой сям'і. Ну і уявіце - трэба плаціць за крэдыт/арэнду, плаціць за усё, а жанчына не працуе. Аднаго заробка мужчыны натуральна не хапае.
    Да гэтага вялікі разрыў у заробках паміж кіраўнічым класам і працаўнікамі. Нейкі лайдак з нізкім IQ (прыклад - Ілан Маск) зарабляе ў 5-100 разоў больш за тую ж самую працу, што працаўнік. Дык як вы чакаеце што людзі будуць нараджаць, калі ўсе грошы паступова канцэнтруюцца ў 1% самых багатых?
  • Yuri
    23.05.2026
    Indrid Cold, база, в Польше же была статья, ребёнка вырастить до 18 лет - от 100 000 долларов, дети теперь это инвестиция, бесконечный финансовый урон. А дяди тёти владеющие нефтевышками рассказывают муравьям-холопам что те перестали рождать юнитов для обслуживания системы.

    Глобальные мультимиллионеры (топ-1%) забрали 38% всего прироста богатства с середины 1990-х, тогда как нижние 50% — всего 2%. - это данные юнеско.

    И айтишники и все "обычные люди" супер нищие, и точно так же как им пытаются внушить чувство вины за выбросы СО2, теперь новую повесточку придумывают - что они оказывается неправильно живут и смотрят в смартфоны. Как минимум было бы полезно перестать делать из жилья спекулятивный актив. Пока дети невыгодны экономически, тренд переломить не получится.
  • Ёй
    23.05.2026
    Indrid Cold, Ілана Маска можна за рознае хейціць, але назваць лайдаком з нізкім iq, які зарабляе ні за што? Гэта поўны абсурд і каша ў галаве. Эмоцыі не дазваляюць бачыць рэчаіснасць цвяроза
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Yuri, preach. Абсалютна згодны - пакуль дзяржава не будзе кантраляваць кошты жыцця, не будзе эканамічнай магчымасці нараджаць больш за адно дзіця.
    І гэта трэба не калісьці рабіць, а ўжо зараз - уводзіць абмежаванне на памёр прыбытку, высокія падаткі для самых багатых і магчымасць адлічыць выдаткі на дзяцей і жытло ад падаткавай базы у фізічных асобаў.
  • Indrid Cold
    23.05.2026
    Ёй, а што вы ведайце пра Ілана Маска? Чыталі ягоны IPO? Можа ведайце што ўсе ягоныя фірмы, акрамя Старлінк - стратныя? Можа ведайце што ён прабаваў стрыміць як ён гуляе ў гульні, і ўвесь свет рагатаў што ён нуб, які плаціў за фарм персанажаў? Можа ведайце што ягоны дзед - канадскі фашыст, які ўцёк у ПАР і быў архітэктарам апартэіду? Можа ведайце што Ілан вельмі хацеў на востраў Эпштэйна, але нават для педа-мілліярдэраў Маск лох, таму яму адмовілі?
    Вучыце матчасць калі ласка, перад тым як пісаць каментары пра тое што вы не ведаеце ;)
  • Типок Вагнерок
    23.05.2026
    Вот к чему привели феминизм и культ лгбт, расползшиеся по миру с гнилого Запада!
  • Капитализм
    23.05.2026
    раньше был вынужден давать хоть какую-то возможность рабочей силе воспроизводиться. Теперь же, с распространением роботизации и ИИ, а также желанием получать сверхприбыли (одно в принципе вытекает из другого), необходимость в этом уменьшается. Как итог - урезание социальной ответственности бизнеса со всеми вытекающими.
  • Ёсік
    23.05.2026
    Лухта ўсё! Галоўная прычына - бязбожнасьць...
  • Глабальны рэгулятар
    23.05.2026
    Вы бачыце праблему - я бачу магчымасць. Зараз мне зразумела, што рабіць з праблемнымі рэгіёнамі Афрыкі і Паўднёвай Азіі, дзе нараджальнасць пакуль па 6 дзяцей на жанчыну. Я правяду туды 4G і прадам танныя кітайскія смартфоны! P...Hub з AI-мадэлямі ў дапамогу.
  • Юзаф
    23.05.2026
    можна дадаць такую прычыну: урбанізацыя. Чалавек бачыць мноства людзей. Падсвядомасць яму падказвае: усё занята, месца няма, усё нейкія багатыя, а я не дацягваю, самому бы вытрываць і выжыць. А калі паедзеш на веску бачыш, што зямля наша вялікая і пустая, з'яўляюцца думкі знайсці сяброўку.Трэба на узроўні кіраўніцтва даваць людзям зямлю у весках, рабіць там інтэрнэт, даступныя будматэр'ялы (а не пясок не 1000 рублеў за машыну). Пускаць хуткасныя трамваі па краіне, каб чалавек умоўна з Налібоцкай пушчы мог даехаць на Мінску за 1 гадзіну, а не закрываць станцыі. Трэба веску развіваць, а не Мінск-Мір.
  • 1863
    23.05.2026
    Юзаф, без сапрауднага мясцовага самакiравання яна не будзе развiвацца
  • .
    23.05.2026
    Так класічная ж падмена карэляцыі прычыннай сувяззю.
    Напрыклад, наступствы ад прыходу 4G да памяншэння нараджальнасці могуць быць не прамыя, а з-за таго, што 4G спачатку з’яўляецца ў найбольш урбанізаваных раёнах, дзе больш дарагое жыллё, больш багатых адукаваных людзей са сваёй спецыфікай культуры адносін.
    Само навуковае даследаванне, на якое спасылаецца аўтар FT, яшчэ на стадыі прэпрынта, не прайшло рэв’ю (рэцэнзаванне).

    Па сутнасці сцвярджаецца банальнае і відавочнае: дзе прагрэс прайшоў далей, там больш смартфонаў і менш нараджальнасць.

    Узаемадзеянне са смартфонам насамрэч змяняе паводзіны чалавека цягам дня, аднак не заўсёды магчыма выдзеліць уплыў менавіта смартфона.
    Недзе галоўная прычына - ўплыў сацсетак, у першую чаргу праз смартфон, але не абавязкова.
    Або смартфон - толькі адзін з механізмаў, праз якія распаўсюджваюцца культурныя коды ў грамадстве.

    Сцвярджэнне пра смартфон як нібыта ключавую (галоўную) прычыну зніжэння нараджальнасці перабольшвае ступень упэўненасці.
    Тым больш, хапае іншых моцных версій тлумачэнняў: рост кошту жылля, урбанізацыя, нестабільнасць працы, менш гарантый стабільнасці ад атрыманай адукацыі, позняя даросласць, больш адказныя бацькоўскія паводзіны, змена ролі жанчын, змяншэнне рэлігійнасці, кантрацэпцыя.

    У нашым рэгіёне (і не толькі) дадаткова: палітычная нестабільнасць, адмоўны адбор у грамадстве, дэградацыя ўлады і яе рашэнняў.

    FT не выглядае таблоідам, тым не менш я не веру, што яны не разумеюць, што наўмысна абагульняюць і спрашчаюць інтэрпрэтацыі дзеля хайпу.
    "Знойдзена галоўная прычына" чытаецца лепш, грае на інтрызе і трывожнасці, замацоўвае стэрэатыпы.
  • .
    23.05.2026
    І яшчэ. У даследаванні найбольшае зніжэнне нараджальнасці выяўлена ў падлеткаў (15-19 год).
    Рост ужывання смартфонаў супадае са скарачэннем выпадковых і ранніх цяжарнасцей. Гэта мала што кажа пра агульную карціну нараджальнасці (раннія цяжарнасці складаюць усяго ад 10-15% да 2-7% у развітых грамадствах).

    Важна, што гэтае зніжэнне пачалося ў дасмартфонную эпоху - ў даіндустрыяльных грамадствах доля ранніх цяжарнасцей была вышэй, 15-30%.
    То-бок, зніжэнне і ў гэтым падмностве пачалося не пад уплывам смартфонаў.
  • Всегда улыбает
    23.05.2026
    когда вижу анонимусов в комментариях, которые лучше знают причины и корреляции, чем авторы исследований.
  • сексолог
    23.05.2026
    ., Вы не поверите, сколько сегодня девушек в возрасте 20+/- лет даже ни разу не целовались, не говоря уже про сексуальный опыт. И не спрашивайте откуда я это знаю. Это же касается и молодых парней. Секс для зумеров теряет свою важность, заменяется суррогатом из интернета. Соответственно не создаются молодые пары. Добавьте сюда антидепрессанты, которые снижают либидо и которые сегодня раздают направо налево всем подряд начиная со школьного возраста. Незапланированная беременность была таким же фактором роста демографии, как и ранняя беременность. Нет либидо - нет секса, нет секса - нет демографии. Отдельное жильё, зарплаты, всё это лишь причины и отговорки. В статье затронули проблему падение уровня пар, но все прошли мимо, а зря. Нежелание молодёжи создавать отношения и заниматься сексом и есть главная причина снижения рождаемости.
  • .
    23.05.2026
    Я вышэй паспрабаваў ацаніць долю ранняй нараджальнасці ў лічбах (працэнтах), раней і зараз, у традыцыйным і развітым грамадствах.
    Каб сцвярджаць пра галоўную ролю падлеткаў, патрэбна прывесці іншыя лічбы, хаця б ад 50% і вышэй.

    Таксама галоўная праблема, што зніжаецца ASFR (Age-Specific Fertility Rate) у 25-39 год, а не толькі ў 15-19.
    Гэта немагчыма растлумачыць сучаснымі паводзінамі падлеткаў.

    Аргумент пра антыдэпрэсанты не слушны, напрыклад, для беларускага грамадства, дзе тыя ж тэндэнцыі па нараджальнасці.
  • Зменлівае грамадства
    23.05.2026
    сексолог , дзяўчыны і раней пачыналі займацца сексам не з-за лібідо, а з-за даўлення з боку хлопцаў ці грамадства. Зараз жа даўленне з боку грамадства на раннія адносіны практычна знікла, ад дзяўчын болей не чакаецца, што яны ў 18-22 выйдуць замуж і пачнуць нараджаць дзяцей. Адсюль пачатак сексуальнага жыцця дзяўчат зараз моцна прывязаны да таго наколькі дзяўчына можа адстойваць свае межы перад хлапцамі.
  • сексолог
    23.05.2026
    ., А вы узнайте статистику по росту приёма антидепресантов в Беларуси, там рост наверное в 300% за 10 лет. Антидепрессанты я привёл потому, что молодые девушки, да и женщины за 30 открыто говорят, что после их приёма падает либидо и секса вообще не хочется. И это в 20 лет, когда должны бушевать половые гормоны. Секс всегда толкал людей к социальной активности в реальной жизни, в том числе способствовал заключения брака, по крайней мере для мужчин. А когда его не хочется и его заменяют суррогатом в интернете, то демографии не будет. Отношения тоже заводят в интернете и смартфоны только "облегчили" это делать. Короче тут целый комплекс факторов и я считаю, что материальная сторона не самая главная. Институт семьи теряет свою актуальность и жильё тут не причём. Люди становятся асексуальными одиночками и это самая главная проблема. Кстати, здесь на НН была статья по исследованиям среди зумеров, как у них пропадает интерес к отношениям и сексу. А нет сексуального партнёра, то какие могут быть дети. Раньше "по залёту" заключался чуть ли не каждый второй брак, а сейчас всё, контрацепция и всё такое. В общем я не знаю как умные мужи будут решать проблему демографии, никакие денежные вливания тут не помогут.
  • .
    23.05.2026
    Артыкулы пра зумераў - сучасны хайпавы жанр, які базуецца на псеўданавуковай тэорыі пакаленняў і грае на эйджызме і трывожнасці да незразумелай моладзі. Разумна вельмі крытычна да іх адносіцца.

    Вашы разважанні пра змены ў сучаснай моладзі не закранаюць змены, якія адбываюцца зараз ў старэйшых пакаленнях. Я ж паўтарыў пра долю, працэнт нараджальнасці ў розных узростах.

    І калі вашыя назіранні пра моладзь верныя, вы можаце толькі прагназаваць, як яны будуць паводзіць сябе на працягу рэпрэдуктыўнага ўзросту, праз 5-25 год. Можа быць і працяг такіх жа паводзін у сярэдзіне жыцця, а можа быць і нейкая кампенсацыя. Проста даросласць прыйшла пазней. Загадзя тут ніхто не скажа.
  • сексолог
    23.05.2026
    ., Так в том то и дело, что исследования по зумерам для меня не стали открытием, потому что я об этом уже знаю и они полностью совпадают с моими наблюдениями. Мир кардинально меняется и многие этого не замечают, грядёт большая трансформация и неизвестно чем она закончится. Скоро зумеры придут во власть и неизвестно какие законы они будут принимать, может вовсе упразднят институт брака за ненадобностью и придумают что-то новое или возьмут из старого, типа коллективных детей. И тут не до смеха.
  • сексолог
    23.05.2026
    Зменлівае грамадства, А ничего, что девочки взрослеют раньше мальчиков и про секс они думают намного раньше, чем мальчики? Мальчики ещё крапиву палками бьют, а девочки уже красятся, выбирают наряды и обсуждают мальчиков, старшеклассников. Ну так по крайней мере было раньше. Вы правы в одном, что парни перестали добиваться секса, поэтому сегодня 20-25-летние девственницы и девственники, это уже норма. На самом деле это очень большая проблема для выживания всей человеческой популяции. Нельзя недооценивать секс как фактор человеческого размножения.
  • Зменлівае грамадства
    23.05.2026
    сексолог , дзяўчыны раней дарослееюць, раней закохваюцца, але вось пра секс пачынаюць думаць пазней і значна радзей, чым хлопцы. Для дзяўчыны падлетка адносіны - гэта пра пачуцці, пра каханне, пра рамантыку, пра клопат, можа быць і пра сацыяльны статус, пачуццё сябе дарослай і самаўпэўненасць, але не пра секс. Прага секса можа быць прычынай, па якой хлопцы падлеткі пачытаюць адносіны, але для дзяўчын падлеткаў гэта ніколі не з'яўлялася прычынай пачатку першых адносін.
  • сексолог
    23.05.2026
    Зменлівае грамадства, Ну всё правильно, девушки для первого секса искали того самого, а парни перебирали всех подряд пока не останавливались на той, от которой получали секс.Так и заводились отношения, а потом и браки. Но девушки всё равно проявляли инициативу тоже, парни лазили в окна, а девушки из общежития спускали им связанные простыни, чтобы кавалеры забрались в общагу. Всё, забудьте, ничего этого больше нет. Никакой инициативы с обеих сторон. С одной стороны феминизм, с другой стороны разные Маркаряны и их последователи. Никто никого не ищет, никто не добивается, подойти на улице к девушке сравни взятию Берлина, девушки такие же. Парни уходят в гейминг, экстремальный спорт или просто пиво, а девушки садятся на антидепрессанты и нейролептики. И всем хорошо без отношений. На самом деле это катастрофа и ещё неизвестно с каким мировоззрением вырастете поколение альфа и бета.
  • Зменлівае грамадства
    23.05.2026
    сексолог, калі ўсім добра без адносін, то і катастрофы няма. Ну і хоць я з міленіалаў, але ў нас ніхто не лазіў па прастынях і я заўжды шугалася, калі са мной спрабавалі пазнаёміцца на вуліцы. Для мяне камфорнай праявай ініцыятывы было - рэгістрацыя на сайце знаёмстваў. Сённяшнія падлеткі самі разбяруцца ці патрэбны ім адносіны, і калі захочуць адносін, то тады і будуць іх шукаць зручнымі для іх спосабамі. А калі не захочуць адносін, то гэта таксама нармальна, калі людзям будзе пры гэтым добра.
  • Так
    23.05.2026
    сексолог, дзякую за вашыя каменты. Пажыўшы два дзесяцігоддзі ў чатырох краінах на двух кантынетах я назіраю тое, аб чым вы пішаце. І згаджаюся што няздольнасць наладжваць адносіны гэта адна з найвялікшых праблем сучаснасці.
  • сексолог
    23.05.2026
    Зменлівае грамадства, Так о чём и речь, всем нормально без отношений, без любви, без секса, без брака, что приводит к вымиранию человеческого вида. Если для вас это не катастрофа, ну что же, значит этот вид достоин вымирания, раз такая жизненная позиция становится нормой.
  • .
    23.05.2026
    1. Я не "ведаю лепш" сапраўдныя прычыны для складаных праблем - для таго патрэбны самастойныя даследаванні. Але магу ацаніць па навіне, ці знойдзены яны насамрэч.
    2. Само даследаванне тычыцца толькі эфекту для падлеткаў, генералізацыю пра агульную нараджальнасць зрабілі ўжо ў артыкуле FT.
    3. Спасылка на аўтарытэт (ананімусы або даследчыкі) сама па сабе не дадае аргументаў пра сутнасць пытання.
  • Даслед(чык)ніца
    23.05.2026
    Всегда улыбает, я вас разумею. Але ж дайце . выпусціць пару з інтэлектуальнага катла.
    Я хоць з сарказмам, але шаную яго дасведчаныя каменты. Эканомяць мой час бо ня трэба прэпрынты праглядаць. Шчыра дзякую.
  • В два потока на пустынных астероидах.
    23.05.2026
    Други мои, посмотрите как живут мышки в клетке, где уже много других мышек. Они стрессуют, кушают за двоих и несексятся. Наш путь с переполненной Земли в космос к далёким планетам и астероидам. Там будут люди плодиться в два потока.
  • Квест
    23.05.2026
    А вы уверены что работающая женщина захочет каждые 3 года начинать карьеру заново, и хорошо если на одном месте.
  • Навошта
    23.05.2026
    Якія нафіг смартфоны? Вы цэны на жытло і ўсё астатняе бачылі? Ужо не кажучы пра агульную нестабільнасць у свеце
  • Бачылі
    23.05.2026
    Навошта, у розных краінах свету кошты на жыллё вельмі моцна адрозвіваюцца. Нават у межах нашай краіны кошты на вясковую хату ўдалечыні ад горада і на кватэру ў цэнтры Мінска будуць рознымі. Пры гэтым нараджаемасць змяншаецца ва ўсім свеце.
  • Плюшкі Карлсана
    23.05.2026
    Можа непапулярную думку выкажу, але не бачу вялікай праблемы. Так, гэта цягне за сабой эканамічны спад і звязаныя з ім цяжкасці. Але чалавецтва ніколі не расло ўвесь час аднолькава. Раней былі голад і эпідэміі, цяпер сацыяльныя прычыны. Нас і так занадта шмат. Калі я вучыўся ў школе, нас вучылі, што на зямлі жыве 4 мільярды. Цяпер лічыцца, што 8. Столькі людзей ніколі не жыло на Зямлі, як цяпер, а мы стогнем, што выміраем. Перанасяленне - гэта ў першую чаргу войны. Перад І сусветнай вайной ва ўсёй Расійскай імперыі жыло 175 мільёнаў чалавек разам з Фінляндыяй і Польшчай. І то хапіла "мяса" на некалькі войнаў наперад.

 

Заўвага:

 

 

 

 

Закрыць Паведаміць