Чарговы расейскі паэт - імперскі шавініст Цютчаў аб Паўстанні 1830-1831 … Так мы над горестной Варшавой Удар свершили роковой, Да купим сей ЦЕНОЙ КРОВАВОЙ России целость и покой! … Другая мысль, другая вера У русских билася в груди! Грозой спасительной примера Державы целость соблюсти, СЛАВЯН РОДНЫЕ ПОКОЛЕНЬЯ ПОД ЗНАМЯ РУССКОЕ СОБРАТЬ
Чытач
18.11.2024
А што ея пераклініла ў адзін бок: рускі, руская?... Чаму б не паразважаць пра вялікую гішпанскую літаратуру, ці вялікую італьянскую, францускую, японскую, польскую? Мне хапіла паверхнаснага знаёмства з рускай літаратурай і я не лічу сябе абдзеленым у гэтым плане.
Солженицын - имперец
18.11.2024
Расейскі пісьменьнік Александр Солженицын пра нас - беларусаў.
"Сам я -- едва не на половину украинец, и в ранние годы рос при звуках украинской речи. А в скорбной Белоруссии я провел большую часть своих фронтовых лет, и до пронзительности полюбил ее ПЕЧАЛЬНУЮ СКУДОСТЬ и ее кроткий народ. К тем и другим я обращаюсь не извне, а как СВОЙ. Да народ наш и разделялся на три ветви лишь по грозной беде монгольского нашествия да польской колонизации. Это все - придуманная невдавне фальшь, что чуть не с IX века существовал особый украинский народ с особым не-русским языком. Мы все вместе истекли из драгоценного Киева, "откуду русская земля стала есть", по летописи Нестора, откуда и засветило нам христианство. Одни и те же князья правили нами: Ярослав Мудрый разделял между сыновьями Киев, Новгород и все протяжение от Чернигова до Рязани, Мурома и Белоозера; Владимир Мономах был одновременно и киевский князь и ростово-суздальский; и такое же единство в служении митрополитов. Народ Киевской Руси и создал Московское государство. В Литве и Польше БЕЛОРУСЫ и МАЛОРОССЫ СОЗНАВАЛИ СЕБЯ РУССКИМИ и боролись против ополяченья и окатоличенья. Возврат этих земель в Россию был всеми тогда осознаваем как ВОССОЕДИНЕНИЕ". (А. Солженицын «Как нам обустроить Россию?»)
Кастусь
18.11.2024
Солженицын - имперец, Здесь Солженицын занимается сознательной манипуляцией, при этом сам же выделяет белорусов как отдельный народ со своей "скудостью и покорностью". Народы отличаются не только языком и культурой, но ещё и менталитетом. Солженицын прекрасно видел, что белорусы другой народ со своим менталитетом, но всё равно плетёт свои имперские сказки про один народ. Сегодняшние россияне постоянно в своих отзывах про посещение Беларуси пишут, что это другие люди, другой народ, но имперцы, в том числе и сидящие в Беларуси, продолжают тиражировать свои имперские мифы. Что касается Киева как колыбели, так из католического Рима вышла вся Европа, но никто не говорит что французы, итальянцы и немцы один народ.
Солженицын - имперец
18.11.2024
Расейскі пісьменьнік Салжаніцын - прайшоў сталінскія лагеры, пацярпеў ад "чырвонага чалавека", але як быў імперцам, так ім і застаўся. І трансляваў грамадству свае імперскія наратывы.
Імя
18.11.2024
Солженицын - имперец, не памнажайце выдумкі Алексіевіч. Сапраўдная назва гэтага "чырвонага чалавека" - расеец.
Імя
18.11.2024
[Рэд. выдалена]
змагар
18.11.2024
Уся маскоўская літаратура гэта апісанне салодкага ("дваранскага") ці несалодкага ("крэсцьянскага") жыцця рабоў і як лепш падхалімнічаць перад начальствам - там пра вольнага чалавека, індывідуальнасць і памкненні да дабра анічога няма. Таксама мадам не мае з чым параўноваць, бо нічога з сур'ёзнага эўрапейскага не чытала, чым сябе і выдала.
He'll
18.11.2024
змагар, Правінцыялка якая не прачытаўшы 100 лепшых кніг свету ўсіх часоў, якая не можа назваць і 50 сусветна вядомых літаратараў і твораў прасоўвае расейшчыну ва усе сферы жыцця.
MB
18.11.2024
Згодна са спісам Сусветнай бібліятэкай (Нарвежскі кніжны клуб сумесна са спісам інстытута імені Нобеля) лепшых кніг свету ўсіх часоў ў які трапілі 100 пісьменнікаў з больш як 50 краін свету 28 твораў напісаны на ангельскай мове, 12 на французскай, 10 на нямецкай, 9мна расейскай, 41 на ўсіх іншых мовах. Чаму патрэбна адкідваць 91 твор ўсіх часоў на іншых мовах свету дзеля 9 твораў на расейскай? А яшчэ ёсць спіс лепшых кніг свету састаўлены англійскім інфармацыйным агенцтвам. Там навогул расейскіх кніжак меньш чым пальцаў на адной руццэ. Сусветная літаратура добра можа існаваць без расейскай. Як і Беларусь без Расеі і расейшчыны.
Яська Спадар
18.11.2024
"Толікі тады Народзе зажывеш ты шчасліва калі маскаля над табою ўжо ня будзе" ***
Вольга
18.11.2024
Калектыўнага пуціна, які вядзе вайну супраць Украіны, стварылі ў тым ліку і прылепіны - а не толькі кісялёвы. Таму жалюгодныя апраўданні імперскай "культуры" з боку Алексіевіч - абсалютна хібныя аргументы.
Эюя
18.11.2024
Можна хейціць Алексіевіч, але яна цудоўна дэманструе нам ідэалогію будучай прарасійскай палітычнай сілы, каторая будзе прэтэндаваць на ўладу пасля лукашні. Размовамі пра культуру (не беларускую), згоду і мір ва ўсім свеце, бабарыкане, калеснікавы і лукашысцкая наменклатура ізноў павядуць нас шляхам калоніі РФ, а любыя беларускія нацыянальныя сілы, каторыя выступяць супраць гэтага, будуць аб’яўляцца агрэсіўнымі элементамі, каторыя перашкаджаюць будаваць “Финляндию, но по-русски». У палітычнай праграме бабарыкі партыі “Вместе” гэта ўжо чырвонай лініяй прасочваецца, раздзел пра мову чаго варты, ў духу Бондаравай і Алексіевіч.
так так
18.11.2024
Эюя, Чэхава ці Дастаеўскага чытаюць не больш за 0.5% насельніцтва. Астатнія чулі толькі імёны. У еўрапейскай літаратуры імперцаў колькі заўгодна. Дыскусія адносна іх не актуальная для змены ўлады. Значна больш актуальна ў плане культуры гэта засілле Бузавай, Лепса і Рос. тэлебачання. Але гэтую тэму тролі абмяркоўваць не жадаюць, бо значна лягчэй наляцець на бабарыку з калясніковай, якія сядзяць у турме і адказаць не могуць.
Эюя
18.11.2024
так так, Дык пачытайце іх праграму Вместе, там будзе адказ Бабарыкі і Калеснікавай.
так так
18.11.2024
Эюя, Паглядзеў. У праграме вельмі агульныя палажэнні, якія вы інтэрпрэтуеце як хочаце - перакручваеце. Напрыклад, таму што ў праграме нідзе не сказана, што руская будзе мець статус дзяржаўнай. Гэта проста вашыя спекуляцыі - звычайны хейт.
Брахуну
18.11.2024
так так, насамрэч, там так прама і напісана.
так так
18.11.2024
Брахуну, дзе менавіта? можаце цытату?
Відавочна
18.11.2024
так так, у праграме партыі "Вместе".
Человек
18.11.2024
Светлана, вменяемые люди и так это понимают. А расшаркиваться перед агрессивными долями процента дело неблагодарное. Пусть бугуртят.
Маскалю
18.11.2024
Человек , што такое "бугуртят"?
4роберка
18.11.2024
Маскалю, спытайце ў Нобелеўскай лаўрэаткі
Far
18.11.2024
Літаратуру акупантаў няхай чытаюць тыя хто не быў пад акупацыяй і да каго акупанты не праводзілі этнацыд вынішчаючы літаратараў і класіку акупаванага народу, спаліўшы кніжкі народу на вогнішчы, знішчаючы ўсімі сродкамі нацыянальную мову і культуру. Што датычыцца Беларусі то яе народу будзе толькі на карысць адпачыць ад усёй расейшчыны гадкоў на 200 ці больш і развіваючы сваю культуру цікавіцца сусветнай і міжнароднай літаратурай і культурай якая ў шмат разоў багацейшая за ўсю расейшчыну і адпавядае духу і маралі нармальнага чалавека.
Прахожы
18.11.2024
80 адсоткаў расіян ўхваляюць агрэсіўныя дзеянні сваёй краіны. Хто іх выхаваў такімі? Няўжо "вялікая руская культура" стаяла ў баку, пакуль гэтыя 80% расчалавечваліся самі сабой? Не вінаватая я...
Защытнікі рускай мовы
18.11.2024
Пуцін і гэтая бабка разам бароняць рускую мову.
HD
18.11.2024
Беларуская мова павінна быць адзінай дзяржаўнай мовай у Беларусі. Абавязковай мовай для ўсіх дзяржслужачых. Ўся адукацыя і тым больш вышэйшая адукацыя толькі на беларускай мове. Ўсе так званыя "палітыкі", "аналітыкі", "эксперты", "літаратары" і нобелеўскія лаўрэаты якія не размаўляюць па-беларуску не маюць ніякага маральнага права ня толькі казаць ад імя беларусаў, але і навязваць беларускаму народу што чытаць і як жыць?
Ленин
18.11.2024
HD, Не будет. Для этого надо получить власть. А вам не никто не даст. И захватить не сможете, вы не революционеры.
Імя
18.11.2024
Ленин, уладу не "даюць", а бяруць, губернскае.
А ці возьме ўладу беларускі народ, залежыць ад таго, ці здолее ён ператварыцца на нацыю са стану змаскаленага прыгоннага халопства.
курт
18.11.2024
Jakim bokam hetaja babcia da Bielarusi i Bielaruskaj kultury? Jana advakat Rasejszczyny. Soram da hetuju lauratku. Jana rasejskaja szavinistka da mozhu kasciej.
Hydra
18.11.2024
Няхай гэта грамадзянка габрэям ў Ізраілі раскажа пра "вялікую культуру" імперый якія здзекаваліся над іх народам і пра тое што эўрыт "бедная мова" правінцыі на якой нельга нічога напісаць, стварыць і мець якасную вышэйшую адукацыю, мець якасную медыцыну і навуку. А ў Ізраілі ўся вышэйшая адукацыя на эўрыце і лепшая ў свеце медыцына. І ўзровень жыцця высокі. І гэта прытым што на 1948 палова жыхароў Ізраіля сумневаліся ці патрэбна ім адна дзяржаўная мова, а калі так то якая? І як гэта яны там жывуць у Ізраілі (і ня толькі) без "вялікага рускага" і "вялікай рускай"?
Имя
18.11.2024
Светлана, вы не могли бы занять себя изучением языка, а затем изучением литературы и культуры той страны в которой вы сейчас находитесь? Хотябы в знак уважения и благодарности этой стране. Вы расширите свой кругозор и узнаете много нового, а мы послушаем ваше мнение о немецкой культуре и литературе. На данный момент вы выглядите как хорошо пристроившаяся в Германии русскомирная мадам на немецких харчах прославляющая русскую культуру.
Сум
18.11.2024
Вось няхай крыўдзяцца на мяне мовасахіснікі, пазітыўныя дыскрымінатары, закэнсьвальшчыкі і усе астатнія. Але пакуль я жывы ні адна зараза не будзе вырашаць за мяне, што чытаць, што не чытаць і што думаць пра тое ці іншае.
Імя
18.11.2024
Сум, размова зусім не пра тое.
Фу
18.11.2024
[Рэд. выдалена]
Не
18.11.2024
[Рэд. выдалена]
Федзя
18.11.2024
Из всей русской литературы, такой писатель был один, это Саотыков - Щедрин, все остальные продвигали велико державную идею.
гыгы
18.11.2024
Федзя, хлусня. усе рускамоўныя пісьменнікі савецкага перыяду прасоўвалі ідэі пралетарскага інтэрнацыяналізму ў духу Ленінскай нацыянальнай палітыкі. усё так як любіў ваш фюрэр
Zujkis
18.11.2024
Федзя, a što Bulhakaú ? Što vy možacie skazać pra jahonuju literaturnuju spadčynu ?
бабруйчанін
18.11.2024
Мне падаецца безсэнсоўная спрэчка наратыў.У час калі у трэндзе тік так інстаграм влад папера.Чытанне разуменне прачытанага гэта праца цяжкая Асобы Дзяржаўная палітыка павінна быць метанакіраванная на падтрымку Свайго Сваіх дзля Сваіх ..ад шкарпэтак да мастацтва кніг. ?? ДастаеўскіЧэхаў.Талстой які хто гэта?? Салжэніцын ці Пікуль )) Аб Трыфанаве Ев Папоў Нагібіне нехта ведае??? У Ю.Нагібіна есць у рамане аб вызваленні Баўгарыі імперыей фраза укладзенная у вусны баўгар пабачыўшых адносіны да салдат афіцэраў генераламі Освободітелі освободітесь сначала самі .40 лет тому
Мх
18.11.2024
"Не трэба гэта імкнуцца перакрэсліваць. Іншая рэч, што нам трэба знайсці са сваёй [беларускай] літаратурай месца ў гэтым вялікім свеце". Я так разумею, што слова [беларускай] у квадратных дужках было ўстаўлена рэдакцыяй. А якую літаратуру Алексіевіч сапраўды мела на ўвазе? Мяркуючы па яе светапоглядах, ці расейскую, ці беларускую-расейскамоўную? Хутчэй за ўсё так. Тут наверсе ўжо накідалі прыкладаў "расейскай літаратуры без імперскасці". Ды і ўлічваючы, што сама Алексіевіч прасоўвае з 90-х гадоў, не думаю, што яе перакананні былі зломленыя папярэднімі каментарамі на НН. Яна як крэйсер, на ўсіх глядзіць звысока, і спрабуе павучаць як жыць. Праз расейскую мову ў яе і ментальнасць нейкай імператрыцы расейскай.
Алекс Ждан
18.11.2024
Цікава, што пра настаўніка сп. Алексіевіч, вялікага Алеся Адамовіча, ніхто нічога кепскага не кажа, хоць ён таксама працаваў на рускай мове і нават некаторы час жыў у Маскве. А ўсё таму, што ён відавочна любіў і шанаваў беларускую мову. У яе ж суцэльная пагарда, нейкі комплекс у дачыненні да мовы. Гэта і адштурхоўвае.
гарда
18.11.2024
"У яе ж суцэльная пагарда," так. і гэта не толькі да мовы. у сённяшніх адказах рэзанула, з якой інтанацыяй кажа "друзья украинцы".. ясна, што казала пра канкрэтных сяброў, але ўражанне такое, што пра ўсіх украінцаў агулам.. і "друзья" прагучала, як ворагі.. нуў.. ведаеце, як кажуць, напрыклад, "нашы "друзья" тараканы"
непрыемная ва ўсіх адносінах дама
нявеста азаронка
18.11.2024
у выпадку з Алексіевіч цікавы такі феномен - першую Нобелеўскую лаўрэатку не прымаюць ні лукашысты, ні антылукашысты
Не галасі!
18.11.2024
нявеста азаронка, кейс "дзве душы".
нявеста азаронка і гад адзінства
18.11.2024
Не галасі! , а можа - адна з кропак сутыкнення ? ; што яднае такіх "розных" нас ?
п.с. з метадамі лукашыстаў (забараняць ейныя кнігі і г.д.) катэгарычна не згодна. а з меркаваннямі антылукашыстаў, што да алексіевіч, катэгарычна згодна. ну. неяк так
Lombarggiollo
18.11.2024
Pieršy piśmieńnik u śviecie, chto ū svaim tvory ūžyū termin "Pravy Čalavieka", i zakranuū hetuju temu, heta byū rasiejskamoūny piśmieńnik Danilieūski. Pačytajcie jahony tvor "Mierovič", tam šmat pra rasiejski impierski hnoj.
A ṣ̌to šanoūnaje spadarstva skaža pra Hohalia ?
Ja pahadžusia z tymi, chto nazavie abodvuch rasiejskamoūnymi, alie nia ruskimi piśmieńnikami. Tym nia mienš, heta ruskaja litaratura.
Lombarggiollo
18.11.2024
Дадам яшчэ такі факт, што "Гоголь" нават прозьвішча мае такое, якое славянскай лацініцай шмат дзе чытаецца, як "Хохол"/ Hohol. Дасьледчыкі творчасьці пісьменьніка чамусьці пакінулі такі яскравы арыентыр па-за ўвагаю ! А гэта ж адкрыцьцё...
.
18.11.2024
Дзякуй за рэкамендацыю пра Данілеўскага. Наконт яго і Гогаля - яўна яны б мелі лепшы лёс, калі б працавалі ў незалежнай сваёй украінскай дзяржаве. А так, заставалася прасоўваць свае думкі пад выглядам этнаграфічнай экзотыкі імперскіх ўскраін, таксама частка каланіяльнага дыскурсу.
Lombarggiollo
18.11.2024
., Пры жаданьні можна й афрыканскі дыскурс знайсьці(прыцягнуць за вушы), а насамрэч, гэта літаратура грамадзкага існаваньня й думкі, ва ўмовах свайго часу. Гэтаксама вы й у "Пане Тадэвушы", калі ня думаць(!), можаце памылкова заўважыць каляніяльны дыскурс. Аднак, гэта ня так.
Нават сьвятло перажывае пэўныя зьмены ў сваім руху, пад уплывам акалічнасьцяў прасторы, не скажаючы ўласна прыроды сваёй, але адкрываючы нам сутнасьць і ўмовы тых акалічнасьцяў... Неяк так, вам бы толькі зразумець пастарацца...
.
18.11.2024
Я разумею, пра што размова. Аналагічна, і савецкія пісьменнікі маюць у сваіх творах і добрае, у той форме, у якой дазваляў выказвацца час (улада), і прыкметы хворага грамадства, удзельнікамі якога яны таксама былі. Будзе неадэкватна і цалкам адкідваць (забараняць), і некрытычна абагаўляць як "сапраўднае" (ідэальнае?) мастацтва.
Lombarggiollo
18.11.2024
., Тут згодны. Гэта асабліва тычыцца нашай, беларускай літаратуры, пераважная большасьць аўтараў якой - літаратары савецкага часу, хаця й рознага лёсу. І, заўважце, нам ёсьць што чытаць сваё ! Ва ўмовах свабоды гэта зразумее нават Алексіевіч, а покі давядзецца во цярпець ейнае зацуглянае, але шаленства.
злушка-папялушка
18.11.2024
хочацца чарговы раз звярнуць увагу на школу.. там, як не было, так і няма прадмета сусветная літаратура. а толькі руссская.. і дзесьці ў дальнім вугалку папялушка-беларуская
Gary's
18.11.2024
Чаму не чытаць сваіх родных літаратаў ды яшчэ на роднай мове? Чаму не Уладзімір Караткевіч, не Адам Міцкевіч? Чаму не блізкі да нас Генрык Сянкевіч ці Януш Вішнеўскі? Чаму не чытаць сусветна вядомых літаратараў: Дантэ Аліг’еры, Ханс Крысціян Андэрсен, Сэмюэл Бекет, Гётэ, Гамер, Франц Кафка, Джордж Оруэл, Джонатан Свіфт, Стэндаль, Марк Твэн, Эрнэст Хемінгуэй, Уільям Шэкспір, Ральф Элісан, Мігель Сервантэс, Джэйн Осцін, Томас Ман і шмат іншых сусветна вядомых аўтараў-класікаў? Чаму не Бруно Шульц, Руэл Толкін, Джаан Роўлінг, Маргарэт Мітчэл, Льюіс Кэрал, Роберт Льюіс Стывенсан, Аляксандр Дзюма, Стывен Кінг, Герберт Уэлс, Умберта Эка, Маргарэт Этвуд і шмат іншых? Чаму менавіта расейшчына з яе знявагай да іншых народаў у тым ліку і да нашага народу, нашай мовы і культуры?
бабруйчанін
18.11.2024
Gary's, ??)) Да каго зварот? Да влада паперы немо ці коржа бл.охераў ( ш) ? Але спіс імены прозвішчы вартыя..
гы гы
18.11.2024
Gary's, Шэкспіра чытаць - так ён спяваў імперскія оды, Томас Ман (не Генрых) усё за кайзера перажываў, а Стывенсан дык увогуле калабарант-на английскм пісаў а не на гэльскм і г.д. вельмі так сабе списочек.
.
18.11.2024
> "Сапраўднае мастацтва не адказвае за імперскія амбіцыі"
Пытанне ў тым, што такое "сапраўднае". Часта шмат спрачаюцца, таму што не дамовіліся пра агульную тэрміналогію. І пачынаецца пошук нібыта "адзінага правільнага" сэнсу.
Ёсць варыянт, што "сапраўднае" мастацтва - умоўна тое, што робіць людзей лепш. "Лепш" гэта этычныя прынцыпы, яны не абсалютныя і змяняюцца ў часе і прасторы, могуць мець "у камплекце" і, напрыклад, імперскія каштоўнасці, патрыярхальныя каштоўнасці. Ёсць варыянт, што "сапраўднае" - гэта пра мастацкія якасці, калі сказана майстэрскі, "багатай" мовай, выразна і прыгожа. Але майстэрскі можа быць сказана і агідная па сваёй сутнасці думка. (Як, напрыклад, Пушкін пра наша паўстанне, Бродскій пра Украіну і г.д.) Таму, як мінімум, пераасэнсоўваць такую творчасць трэба абавязкова.
Янка
18.11.2024
Музыка Бетховена сапраўды з'яўляецца гімнам ЕЗ, нягледзячы на нацысцкае мінулае Нямеччыны. Вось толькі спадарыня Алексіевіч забылася, што Нямеччына перастала быць каланіяльнай імперыяй ў 1918, а пасля паразы нацысцкай Нямеччыны ў 1945 яе заходняя частка прайшла праз дэнацыфікацыю і пакаянне. І што немцы справамі даказалі свае права на вяртанне ў сям'ю цывілізаваных народаў. Што з гэтага адбылося ў Расеі і з яе народам?
Виталий Окс
18.11.2024
Почему не опубликовали мой предыдущий комментарий? Надеюсь, что опубликуете этот, если свобода слова для вас что-то значит.
Итак, я писал и напишу еще раз, и это мое мнение, которое имеет право быть опубликованным: Алексиевич полностью права – и в 2020 году беларусы выходили не за мову, адраджэнне и Пазняка, а за демократию, свободу выбора (языка в том числе), за русскоязычных Бабарико и Тихановского, как бы здешним комментаторам неприятно это признавать.
Поэтому все темы по ограничению языковых прав беларусов, лишений статуса самого распространенненого в Беларуси языка – это работа на разделение продемократически настроенных беларусов на правильных (свядомых, беларускамоўных) и неправильных (русскоязычных). И это будет исключительно во вред беларусскому народу.
так
18.11.2024
Виталий Окс, это делается вполне сознательно лукатролями. Часто они пишут из россии, пользуются гугл транслейтом и цитируют русские источники. Есть, конечно и идейные, но их меньше
Алекс Ждан
18.11.2024
Виталий Окс, з Вашага каментара вынікае, што Вы за дэмакратыю і супраць абмежавання моўных праў беларусаў. Ці згодныя Вы з тым, што становішча ўраджэнца Беларусі, які выхоўваўся ў беларускамоўнай сям'і але пазбаўлены магчымасці атрымаць медыцынскую кансультацыю на беларускай мове, пярэчыць прынцыпам дэмакратыі і раўнапраўя?
.
18.11.2024
І мой адказ не апублікавалі. Коратка: - "беларуская мова" і "адраджэнне" не эквівалентны, не прыналежаць толькі "Пазняку" і яго прыхільнікам (што можа вынікаць з Вашага паведамлення); - у 2020-м выходзілі, ў тым ліку, і за беларушчыну, чаму прыкладам нацыянальная сімволіка пратэстаў; - да роўных правоў беларускай мовы ў дзяржаве яшчэ шмат працы (і ясна, што не пры гэтым рэжыме); - ва Украіне, нават ва ўмовах вайны не стаіць пытанне па забароне рускай мовы, а мы спазняемся ад яе на некалькі дзясяткаў год. Таму засцярогі пра тое не з рэальных перспектыў. А па ботах і правакатарах жаданні беларускамоўнага грамадства вырашаць нельга, у тых свае задачы.
Ян Норман
18.11.2024
Виталий Окс, А цяпер пытаньне:ну і які вынік выхаду у 20-м годзе "не за мову, адраджэнне и Пазняка, а за демократию" без мовы,Адраджэньня і Пазьняка?
Виталий Окс
18.11.2024
Алекс Ждан, абсалютна згодны. У дзяржаўных установах Беларусі ўсе павінны мець права атрымаць абслугоўванне на любой з двух дзяржаўных моў.
Імя
18.11.2024
Ян Норман, прытым, што тым разам яны сапраўды былі ў большасці. Ці дакеміць рускамірнае? Наўрад ці.
Энд
18.11.2024
Аццкий спор Не о том, что бы почитать. А о том, как бы заставить ближнего иметь мнение приближенное к эталонному. Свобода мысли - врожденное и неотъемное право человека. А самой мерзкой цензурой Является самоцензура. Нравится ей Чехов - её дело. Хочется трындеть против струи - её риски.
Мы Эўропа, краіна рэфармацыі і Рэнесансу. А Масковія - Мангольскі улус
18.11.2024
[Рэд. выдалена]
Яна беларуска?
18.11.2024
[Рэд. выдалена]
Наша русафобія недастатковая
18.11.2024
Спачатку прыходзіць Пушкін, потым пушкі.
Пакуль у нашай краіне ёсьць мацква-цэнтрычная адукацыя, маскоўскае тв, існуе небясьпека страціць незалежнасьць. Чалавек з мацквой у галаве ня мае шансаў на заможнае жыцьцё, па пляне маскавітаў ён мае здохнуць пад Бахмутам за пашырэньне імперыі.
Safia
18.11.2024
Адзін вядомы ў мінулым беларускі вязень ГУЛАГу мне распавядаў, як звяртаўся ў фонд Салжаніцына наконт дапамогі. Адказ быў прыкладна такі- ты ж беларускі нацыяналіст.
Vs
18.11.2024
Gary's, +Жуль Верн, Майкл Муркок, Вальтэр Скот, Агата Крысці ды і шмат іншых. Нават цікава што шмат кніг з прыведзеных аўтараў - класікаў чытаў яшчэ у дзяцінстве і мне былі яны нашмат цікавейшыя за ўсю так званую расейскую літаратуру ды культуру. Шмат яшчэ цікавых кніг ёсць жаданне пачытаць. І гэта вельмі добра. Шкада толькі што далёка не ўсе яны ёсць у доступе і на беларускай мове.
Gfd
19.11.2024
Пушкiн сапраудны? Алё iмперскi паэт. Шахназарау гэта мастацтва цi фашызм? Гiтлер таксама быу мастаком. Масковiя, Расея, як там яна не апраналася - гэта 500 рокiв чыстага зла. А маскоускае мастацтва - гэта iмперская бутафорыя.
Gff
19.11.2024
О, лепш бы нiчога не гаварыла. Рyzzкi iмперскi проект - гэта смердзючы трупак, i не трэба яго праветрываць, яго трэба закапаць.
Пушкін, Чэхаў з Дастаеўскі, інструментамі імперскага ціску
19.11.2024
12:20 "мы задержаны в развитии" - менавіта таму і затрыманы што маскоўская імперыя (ханства) мэтанакіравана знішчала ўсё нацыянальнае развіццё, і не толькі ў Беларусі, а ўсюды дзе была здольна кантраляваць, прасоўваючы свой уплыў праз маскоўскую культуру. І Пушкін, Чэхаў з Дастаеўскі, інструментамі імперскага ціску. Нажаль і Алексіевіч зараз таксама ажыццяўляе гэты ціск выступаючы нібыта за міравую культуру.
бабруйчанін
19.11.2024
Нагадаю прітчу На выспе місіянэры хрысцілі вучылі мясцовых пакінулі Кнігу .. Адплылі далека Па вадзе як посуху даганяе мясцовы неафіт Я ні разумею вось гэтую фразу а праведніках святых.. Тебе і ні трэба вяртайся. ЧехаўДастаеўскі ..???.
Федзя
19.11.2024
Ну когда дойдет до этих совков, что лозунг, Пушкин, это наше все, умер вместе с совком?
Алексіевіч пра рускую літаратуру: Сапраўднае мастацтва не адказвае за імперскія амбіцыі
…
Так мы над горестной Варшавой
Удар свершили роковой,
Да купим сей ЦЕНОЙ КРОВАВОЙ
России целость и покой!
…
Другая мысль, другая вера
У русских билася в груди!
Грозой спасительной примера
Державы целость соблюсти,
СЛАВЯН РОДНЫЕ ПОКОЛЕНЬЯ
ПОД ЗНАМЯ РУССКОЕ СОБРАТЬ
Мне хапіла паверхнаснага знаёмства з рускай літаратурай і я не лічу сябе абдзеленым у гэтым плане.
"Сам я -- едва не на половину украинец, и в ранние годы рос при
звуках украинской речи. А в скорбной Белоруссии я провел большую часть
своих фронтовых лет, и до пронзительности полюбил ее ПЕЧАЛЬНУЮ
СКУДОСТЬ и ее кроткий народ.
К тем и другим я обращаюсь не извне, а как СВОЙ.
Да народ наш и разделялся на три ветви лишь по грозной беде
монгольского нашествия да польской колонизации. Это все - придуманная
невдавне фальшь, что чуть не с IX века существовал особый украинский
народ с особым не-русским языком. Мы все вместе истекли из
драгоценного Киева, "откуду русская земля стала есть", по летописи
Нестора, откуда и засветило нам христианство. Одни и те же князья
правили нами: Ярослав Мудрый разделял между сыновьями Киев, Новгород и
все протяжение от Чернигова до Рязани, Мурома и Белоозера; Владимир
Мономах был одновременно и киевский князь и ростово-суздальский; и
такое же единство в служении митрополитов. Народ Киевской Руси и
создал Московское государство. В Литве и Польше БЕЛОРУСЫ и МАЛОРОССЫ
СОЗНАВАЛИ СЕБЯ РУССКИМИ и боролись против ополяченья и окатоличенья.
Возврат этих земель в Россию был всеми тогда осознаваем как
ВОССОЕДИНЕНИЕ".
(А. Солженицын «Как нам обустроить Россию?»)
Таксама мадам не мае з чым параўноваць, бо нічога з сур'ёзнага эўрапейскага не чытала, чым сябе і выдала.
А ці возьме ўладу беларускі народ, залежыць ад таго, ці здолее ён ператварыцца на нацыю са стану змаскаленага прыгоннага халопства.
На данный момент вы выглядите как хорошо пристроившаяся в Германии русскомирная мадам на немецких харчах прославляющая русскую культуру.
Але пакуль я жывы ні адна зараза не будзе вырашаць за мяне, што чытаць, што не чытаць і што думаць пра тое ці іншае.
Дзяржаўная палітыка павінна быць метанакіраванная на падтрымку Свайго Сваіх дзля Сваіх ..ад шкарпэтак да мастацтва кніг.
?? ДастаеўскіЧэхаў.Талстой які хто гэта?? Салжэніцын ці Пікуль ))
Аб Трыфанаве Ев Папоў Нагібіне нехта ведае???
У Ю.Нагібіна есць у рамане аб вызваленні Баўгарыі імперыей фраза укладзенная у вусны баўгар пабачыўшых адносіны да салдат афіцэраў генераламі
Освободітелі освободітесь сначала самі .40 лет тому
так. і гэта не толькі да мовы. у сённяшніх адказах рэзанула, з якой інтанацыяй кажа "друзья украинцы".. ясна, што казала пра канкрэтных сяброў, але ўражанне такое, што пра ўсіх украінцаў агулам.. і "друзья" прагучала, як ворагі.. нуў.. ведаеце, як кажуць, напрыклад, "нашы "друзья" тараканы"
непрыемная ва ўсіх адносінах дама
што яднае такіх "розных" нас ?
п.с. з метадамі лукашыстаў (забараняць ейныя кнігі і г.д.) катэгарычна не згодна. а з меркаваннямі антылукашыстаў, што да алексіевіч, катэгарычна згодна.
ну. неяк так
A ṣ̌to šanoūnaje spadarstva skaža pra Hohalia ?
Ja pahadžusia z tymi, chto nazavie abodvuch rasiejskamoūnymi, alie nia ruskimi piśmieńnikami. Tym nia mienš, heta ruskaja litaratura.
Наконт яго і Гогаля - яўна яны б мелі лепшы лёс, калі б працавалі ў незалежнай сваёй украінскай дзяржаве. А так, заставалася прасоўваць свае думкі пад выглядам этнаграфічнай экзотыкі імперскіх ўскраін, таксама частка каланіяльнага дыскурсу.
Нават сьвятло перажывае пэўныя зьмены ў сваім руху, пад уплывам акалічнасьцяў прасторы, не скажаючы ўласна прыроды сваёй, але адкрываючы нам сутнасьць і ўмовы тых акалічнасьцяў... Неяк так, вам бы толькі зразумець пастарацца...
Будзе неадэкватна і цалкам адкідваць (забараняць), і некрытычна абагаўляць як "сапраўднае" (ідэальнае?) мастацтва.
Чаму менавіта расейшчына з яе знявагай да іншых народаў у тым ліку і да нашага народу, нашай мовы і культуры?
Але спіс імены прозвішчы вартыя..
Пытанне ў тым, што такое "сапраўднае". Часта шмат спрачаюцца, таму што не дамовіліся пра агульную тэрміналогію. І пачынаецца пошук нібыта "адзінага правільнага" сэнсу.
Ёсць варыянт, што "сапраўднае" мастацтва - умоўна тое, што робіць людзей лепш. "Лепш" гэта этычныя прынцыпы, яны не абсалютныя і змяняюцца ў часе і прасторы, могуць мець "у камплекце" і, напрыклад, імперскія каштоўнасці, патрыярхальныя каштоўнасці.
Ёсць варыянт, што "сапраўднае" - гэта пра мастацкія якасці, калі сказана майстэрскі, "багатай" мовай, выразна і прыгожа. Але майстэрскі можа быць сказана і агідная па сваёй сутнасці думка. (Як, напрыклад, Пушкін пра наша паўстанне, Бродскій пра Украіну і г.д.)
Таму, як мінімум, пераасэнсоўваць такую творчасць трэба абавязкова.
Итак, я писал и напишу еще раз, и это мое мнение, которое имеет право быть опубликованным: Алексиевич полностью права – и в 2020 году беларусы выходили не за мову, адраджэнне и Пазняка, а за демократию, свободу выбора (языка в том числе), за русскоязычных Бабарико и Тихановского, как бы здешним комментаторам неприятно это признавать.
Поэтому все темы по ограничению языковых прав беларусов, лишений статуса самого распространенненого в Беларуси языка – это работа на разделение продемократически настроенных беларусов на правильных (свядомых, беларускамоўных) и неправильных (русскоязычных). И это будет исключительно во вред беларусскому народу.
- "беларуская мова" і "адраджэнне" не эквівалентны, не прыналежаць толькі "Пазняку" і яго прыхільнікам (што можа вынікаць з Вашага паведамлення);
- у 2020-м выходзілі, ў тым ліку, і за беларушчыну, чаму прыкладам нацыянальная сімволіка пратэстаў;
- да роўных правоў беларускай мовы ў дзяржаве яшчэ шмат працы (і ясна, што не пры гэтым рэжыме);
- ва Украіне, нават ва ўмовах вайны не стаіць пытанне па забароне рускай мовы, а мы спазняемся ад яе на некалькі дзясяткаў год.
Таму засцярогі пра тое не з рэальных перспектыў. А па ботах і правакатарах жаданні беларускамоўнага грамадства вырашаць нельга, у тых свае задачы.
Не о том, что бы почитать.
А о том, как бы заставить ближнего иметь мнение приближенное к эталонному.
Свобода мысли - врожденное и неотъемное право человека.
А самой мерзкой цензурой
Является самоцензура.
Нравится ей Чехов - её дело.
Хочется трындеть против струи - её риски.
Пакуль у нашай краіне ёсьць мацква-цэнтрычная адукацыя, маскоўскае тв, існуе небясьпека страціць незалежнасьць. Чалавек з мацквой у галаве ня мае шансаў на заможнае жыцьцё, па пляне маскавітаў ён мае здохнуць пад Бахмутам за пашырэньне імперыі.
На выспе місіянэры хрысцілі вучылі мясцовых пакінулі Кнігу ..
Адплылі далека Па вадзе як посуху даганяе мясцовы неафіт
Я ні разумею вось гэтую фразу а праведніках святых..
Тебе і ні трэба вяртайся.
ЧехаўДастаеўскі ..???.