Комментарии к статье

Историк Латышонок: Утверждение, что «ВКЛ — это была Беларусь», — фальшь

  • Гістэрык
    24.03.2024
    Гісторык Латышонак жыве ў Літве? Напэўна, на літоўскую пенсію сабе нагаварыў дастаткова.

  • 123
    24.03.2024
    Латышонак жыве здаецца у Польшчы. Але гэта нічога не мяняе, бо ён мае рацыю. Тыя, хто цікавіцца гісторыяй гэта добра разумеюць. Продкі цяперашніх беларусаў, гэта русіны ВКЛ. Акрамя жыхароў паўночнага захада Беларусі. Іхнімі продкамі былі літоўцы аукштайты.
  • водж
    24.03.2024
    123, беларусы - русіны ў лінгвістычным сэнсе толькі. А рэлігійна - розныя, не толькі праваслаўныя. Тэрмін аўкштайты праблемны, бо існуе ў 3х разуменнях: A) адміністрацыйна-палітычны (вышняя літва), B) агульнабалтыцкі (усе балтамоўныя розных груп хто не жамойт, уключаючы ятвягаў), C) летувіскі (толькі тыя нежамойты хто з усходніх балтаў). Вы маеце наўвазе C. Вітаўт мовіў пра B і/або A. Тэўтоны разумелі пад гэтым A.
  • мімаход
    24.03.2024
    добра. Беларусы - нацыя маладая. А ці існавалі ў тыя часы менавіта літоўцы як нацыя? Не. Былі жамойты, яцвягі може хтосьці яшчэ. Адкуль тады дзяржава ў назве мела тапонім "Літоўскае". То бок да каго ці да чаго адносіўся гэты тапонім? Палякам зручней усяго педаліраваць думку, што ВКЛ - нічэйная дзяржава?
  • Valadzimir
    24.03.2024
    мімаход, ізноў паўтару: у "Аповесьці Мінулых Гадоў" (Хлебнікаўскі сьпіс Іпацьеўскага летапісу) у паведамленьні пра расьсяленьне славянскіх плямёнаў, напісана: "друзии лютичи литва" (другие лютичи литва).
  • Алег
    24.03.2024
    Valadzimir, к любым письменным документам надо относится с долей скептицизма. В тех же летописях говорится что литовские князья произошли от римлян.
  • Valadzimir
    24.03.2024
    Алег, "доля скептицизма" - гэта падыход чытача. А падыход дасьледчыка - аналізаваць і супастаўляць. Прамых ці ўскосных пацьверджаньняў паходжаньня літоўскіх князёў ад рымлянаў, насколькі я ведаю, не існуе, і гэта дае поўнае права глядзець на гэтае паведамленьне як на байку. Хаця ёсьць вельмі цікавыя "рымскія" "зачэпкі", зьвязаныя з магчымым паходжаньнем лютічаў. 
    Што да паходжаньня літвы ад лютічаў, то, ізноў нагадаю, у аўтэнтычных дакументах - лістах папы Інакенція ІV, - з нагоды хрышчэньня Міндоўга, якія захоўваюцца ў Ватыканскім таемным архіве(!), ягоная краіна тройчы названа ЛЮтовія (апроч Ле(і)товія), і гэта не магло быць выпадковым (А.Жлутка "Міндаў, кароль Літовіі, у дакумэнтах і сьведчаньнях"). Мяркую, такая моцная падтрымка "з Захаду" зьніжае "долю скептыцызму" адносна паведамленьня старажытнарускага летапісу "друзии лютичи литва", і наогул заходнеславянска-лютіцкай канцэпцыі паходжаньня літвы, амаль да нуля.
  • водж
    25.03.2024
    Valadzimir, так, у часы Міндоўга яшчэ помнілі паходжанне края ад вільтцаў-люцічаў. Але ужо тады ўзыходзіла ятвяжская аўтахтонная культура, бо славянізацыя тады была яшчэ не такою моцнаю.
  • Гісторык з берагоў Бярэзіны
    24.03.2024
    У такіх гістарычных дыскусіях трэба захоўваць спакой і навуковы падыход. Але пан прафесар мусіць падкрэсліць выразна,што Вялікае княства літоўскае гэта таксама і беларуская дзяржава і мы маем роўныя правы на яе спадчыны ў вяках
  • бабруйчанін
    24.03.2024
    Гісторык з берагоў Бярэзіны, Гєта той Латышонак у якога прадзед сварывайся на сыноу " Якімі такімі беларусамі вы запісалісь?)) Мы мееестныя ))
    Із тых Латышонкау якія разпавядаюць Як цудоуна пры Польшы брежневе зараз агээле жылі" Нічога дзіунага У беларусау знаць магнаты ..інтіліХенцыя у бальшыне зауседы " латышонкі" на захадзе на усходзе...
  • Беларуская імперыя
    24.03.2024
    Ок, мы беларусы адбілі ў літоўцаў іх землі, няхай адбяруць
  • Пуdzh
    24.03.2024
    Ну вядома, што ён моцна топіць за беларусізм -- яму на Падляшшы хапае і каліноўшчыны, і літоўшчыны, і каталіцтва. 
    Хочацца праваслаўя, рагвалодаўшчыны і рускасці.
    Трэба рабіць на гэта папраўку, калі яго слухаеш
  • Алег Аляксандравіч
    26.03.2024
    Пуdzh, Цікавая думка! Дзякуй за яе. 
  • Эюя
    24.03.2024
    Амаль усе еўрапейскія нацыі паўсталі ў 19 ст, уключаючы немцаў, грэкаў і італьянцаў. Дык што ж цяпер атрымліваецца па Латышонку, італьянцы ня маюць права на Рымскую імперыю, грэкі на Элію, а немцы на сваю спадчыну. Назвы народаў мяняюцца, эліны сталі грэкамі, русіны што складалі 80% этнічнага складу ВКЛ сталі беларусамі. Не бачу ніводнай прычыны, каб русіны не маглі называць ВКЛ сваёй дзяржавай.
  • водж
    24.03.2024
    Трэш які... "Але стварылі яе літоўцы." у сучасным сэнсе... бо назвы супадаюць :). Упэўнен што гэты гісторык ні халеры не мысліць у этнагенэзе.
  • mp
    24.03.2024
    водж, і ня толькі ў этнагензе, здаецца, затое начытаўся саўковых "падручнікаў" па "сялянской тэорыі"
  • Прус
    24.03.2024
    Калісьці чытаў, што сама назва “Літва” славянскага паходжаньня. Ці так яно насамрэч? Мо хто можа падзяліцца карыснай інфармацыяй на гэты конт?
  • Валик
    24.03.2024
    Латышоноку теперь гарантировано место в чёрном списке Зянона.
  • Паляўнічы за самагетамі
    24.03.2024
    Валик, ён там даўно, бо гэты польскі прафесар даўно нясе бздуры
  • Барада
    24.03.2024
    Што-што там стварылі Літоўцы, якія самі з’явіліся далёка пасля распаду ВКЛ? Хай яшчэ гісторык раскажа калі Літоўцы навучыліся чытаці-пісаць і друкаваць па-літоўску.
  • Вот эта паварот!
    24.03.2024
    Дык што, летувісы, атрымліваецца, акупанты? Захапілі Менск і Кіеў?
  • Упс
    24.03.2024
    «ВКЛ была краіна літоўцаў, русінаў і жамойтаў. Але не беларусаў. Беларусы ўзніклі пазней з часткі русінаў і і літоўцаў.
    Упс. А куды падзеліся крывічы, дрыгавічы і радзімічы?
  • За Свабоду!
    24.03.2024
    Абсалютна антыбеларускі падыход. Мы ведаем сваю гісторыю, што ВКЛ гэта Беларусь, а вось гэта нехай прпагандуюць не ў Беларусі. Латышонак да яе і адносін не мае. Паслухалі, як расеццаў, літоўцаў, палякаў і зрабілі выснову, што нам патрэбна прапагандаваць сваё, беларускае, а не такі не беларускі погляд на гісторыю. 
  • Valadzimir
    25.03.2024
    З тым, што сьцвярджэньне "ВКЛ - гэта Беларусь" (галоўная ідэя-лозунг белорусскіх "ліцвіністаў") - гэта поўная лухта, - са спадаром  Латышонкам цалкам згодны. Толькі самым галоўным, фундаментальным адрозьненьнем паміж імі, на маю думку, зьяўляецца тое, што ВКЛ  было суб'ектам гісторыі і сярэднявечнай геапалітыкі, хай і істотна абмежаваным пасьля ўтварэньня Рэчы Паспалітай. А Белоруссія, якая ўзьнікла пасьля зьнішчэньня Расеяй ВКЛ, і потым БССР і сёняшняя РБ - па сутнасьці расейская правінцыя-пратэктарат (як раней БССР частка СССР), якая не мае амаль ніякай нацыянальна-гістарычнай і міжнародна-палітычнай суб'ектнасьці.
    Але ягонае сьцвярджэньне, што ВКЛ стварылі "балты"-"літоўцы" - таксама лухта, якая вынікае з фальсіфікатарскай "балцкай" канцэпцыі паходжаньня літвы, якая дагэтуль пануе амаль паўсюдна.
  • Яўген
    24.03.2024
    А я з ім згодны. Чалавек называе ўсё сваім імя.
  • Паляўнічы за самагетамі
    24.03.2024
    Яўген, ты тады свае імя пішы або па грэчаскі, або ў перакладзе
  • Алег
    24.03.2024
    У меня вопрос к национально ориентированным историкам. Принято считать,что ВКЛ основала культура восточно-литовских курганов. Ее относят к восточно байским племенам. И тут самое интересное похоронные обряды у них были ятвяжские. Литувиские историки говорят,что эти обряды были переняты от ятвягов из за тесных отношений с ятвягами. А почему не наоборот? Например культура восточно-литовских курганов перенимала от восточных балтов культурные традиции и при этом изначально была ятвяжской.
  • водж
    25.03.2024
    Алег, ВКЛ не было заснавана культурай "усходнелетувіскіх" (насамрэч нальшанскіх) курганаў! Гэта лухта. Вы калі небудзь задаваліся пытаннем чаму паўночная мяжа Дзукіі праходзіць папярок гэтых курганаў? Таму што Дзукія - гэта вобласць экспансіі ятвягаў. Да таго ж культура гэтых курганаў поўнасцю затухла акурат перад узнікненнем ВКЛ. Гэтыя курганы ўвазводзяць на пьедэстал толькі таму, што пры князю Тройдзеню туды перанеслі сталіцу ў Кернаў бо там была стратэгічна выгадная пазіцыя.
  • Третпретор
    24.03.2024
    Нацыяўтварэньне пачалося ад сярэдзіны 19 ст., у гэтым сэнсе ліетувісы, як нацыя, не старэйшыя за беларусаў. Латышонак цьвердзіць, што ВКЛ утварылі ліетувісы, а назвы населеных пунктаў, тапонімаў 'Літва', на Беларусі - гэта ад чужых. Дык няхай тады патлумачыць, якіх чужых. Бо ў той час чужымі былі аўкштоты, дзукі, куршы, жамойты, інш., але такіх тапонімаў няма ў Беларусі. Калі пагадзіцца, што тапонімы тыя пакінулі ў верхнім Панямоньні прышлыя, чужыя, дык чужымі яны былі і да вышэй пералічаных: аўкштотаў, дзукай, куршаў, жамойтаў...(усё гэта тэрыторыі сучаснай Ліетувы), але, у сваю чаргу, там няма тапонімаў "Літва". То бок, Ермаловіч не памыліўся, калі акрэсьліў верхняе Панямоньне, як тэрыторыю спрадвечнай Літвы менавіта ў межах тапонімаў.
  • Брэд сівай кабылы
    24.03.2024
    Третпретор, яшчэ ў 13 ст. каля Слоніма пасялілі борцяў, пра якіх летувісаў гаворка? А былі нальшаны, дзяволтва і інш. Латышонак, таксама не беларус, а нейкі выхадзец з Латгаліі. Дыскваліфікацыя
  • Алег
    24.03.2024
    Например сохранилась печатка Витовта с надписью великий князь Литвы,господарь Руси и иншых. Надпись на латыни. На печатке кроме гербов Руси и Литвы герб жамойци и тракайского княжества это указывает на то что жители тракайского княжества и жамойци считались другими народа. Ведь на печатке написано не князь полоцкий, киевский а т.д а Руси как народа.
  • ?
    24.03.2024
    Алег, а каким был единый для всех руских княжеств герб Руси ? :)
  • Алег
    24.03.2024
    ?, https://uk.m.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%96%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%82#/media/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB%3AWitold_Duke_of_Lithuania_seal.PNG
  • Алег
    24.03.2024
    ?, крест
  • Алег
    24.03.2024
    Кстати в англоязычной википедии жамайтянское наречие определяется как отдельный язык.
  • Энэя Сыльвія Пікаляміні.(1432-1434)
    24.03.2024
    «Lituania et ipsa late patens regio Polonis ad orientem connexa est... Rara inter Lituanos opida, neque frequentes willae opes apud eos... Sermo gentis Sclavonicus est, latissima est enim haec lingua et in varias divisa sectas.» (г.зн.: Літва з сваімі шырокімі прасторамі мяжуецца з Польшчай ад усходу... Рэдкія ў ліцьвіноў гарады, таксама мала й вёсак... Мова народу - славянская. Гэтая мова вельмі пашыраная ды падзеленая на розныя разгаліненьні)...........
  • Аўў
    24.03.2024
    Ну тыпу беларускай нацыі не існавала, а літоўская была, на што за ахінея. Калі тады не было беларусаў, тады і літоўцаў не было, а быў нейкі іншы канструкт, і мы і сучасныя літоўцы належалі да таго каструта, і баста. Нехрэн у нас красці нашу гісторыю і адмаўляць нам у існаванні
  • Вадя
    24.03.2024
    Черномырдин бы посоветовал меньше " чесать" эту тему. Мудрый был человек
  • пуга
    24.03.2024
    ВКЛ было создано на фундаменте Полоцкого княжества, к которому летувисы точно не имеют никакого отношения. Они даже ни одного города не построили, какое государство они могли создать? По сути ВКЛ, это Полоцкое княжество 2.0, которое после междуусобиц и развала вновь было воссоздано под властью одного князя. Как сказали бы сейчас, в период развала белорусы захотели твёрдой руки и такая рука нашлась в лице литовского князя, племя которого обитало на территории современной Беларуси. Кроме княжеской дружины у племени литва нечего было взять, они вообще ничего не понимали в государственном устройстве, поскольку сами жили ещё в родоплеменном строе. Какое государство они могли создать? У Латышонка значит русины и литовцы уже были в 13 веке, а белорусов стало быть не было, хотя любой адекватный историк вам скажет, что все нации начали формироваться только в 19-мвеке. И где здесь объективность, спадар Латышонок? Ангажированный историк и врун.
  • MY VKL
    24.03.2024
    памятаю як гэты совок распавядаў пра БНР і гагатаў . мы ВКЛ , ЁН сOвок
  • не таі як ёсць
    24.03.2024
    Для гісторыка нейкая надзіва слабая аргументацыя. Такі мусіць і гісторык
  • LITWINY
    24.03.2024
    MY LITWINY ...
  • Святы Апостал Перуна
    24.03.2024
    Шаноўныя беларусы-ліцьвіны і іжэ з імі прочыя літоўцы!
    Моцна сваім духам заклікаю ўсіх да парадку і пад пагрозай кары смяротнай ад перста князя Данілы, не рабіце кіпіш!
    Святая метраполія Галіцка-Валынскага княства зьяўляецца адзіным юрыдычна карэктным праваўладальнікам на палову земляў сучаснай Беларусі!
    І акром як з Вейшнорыяй ні з кім не пагодзіцца на складаньне новай вайскова-палітычнай Вуніі!
  • Алег Аляксандравіч
    27.03.2024
    Святы Апостал Перуна, ладна прышпіліў!  
  • Яська-гаспадар
    24.03.2024
    В Польше нет людей которые могут подъехать к историку и объяснить ему то, чего он не понял? Где ветераны ПКК и другие? Где Усов, где Пазьняк? На такие дела надо реагировать быстро.
  • Ашмянец
    24.03.2024
    Нарэшце знайшоўся хоць хтосьці з халоднай галавой і вялікім розумам, які сказаў як яно ёсьць! Латышонку віват! Усё расклаў па паліцах. Праўда, і радавацца асабліва не варта, бо Латышонак за праваслаўе і рускую тоеснасьць. Паміж Літвой і Русьсю Латышонак выбірае Русь. Але пра Літву, жэмайтаў і літоўскіх князёў ён усё разумее правільна, яму не трэба нацягваць саву на глёбус.
  • Абменны фонд
    24.03.2024
    Ашмянец, ты зрабіў гэта за яго
  • Гоша
    24.03.2024
    Латышонак не з'яўляецца спецыялістам па гісторыі ВКЛ, таму яго трызненне нічога не вартае. Скептыкаў прашу падаць хоць адную спасылку з яго прац пра паўстанне ВКЛ. Слухайце спецыялістаў, а не абы каго
  • сэм
    24.03.2024
    Назва Беларусь маладая, але статуты ВКЛ (1566 году) пісаліся на нашай мове, якая зараз называецца беларускай. Так што сучасныя беларусы былі тады ліцьвінамі, літоўцамі, тутэйшымі і г. д.. Супольнае мінулае не значыць, што трэба Вільню забіраць. Трэба глядзець у будучыню, бо ў цёмнае мінулае ідзуць вядома хто.
  • Язэп Варонка
    24.03.2024
    сэм, Зянон сказал что по вопросу Вильни будем договариваться.
  • Бобр
    24.03.2024
    В беларуской истории 5 основных периодов: первые княжества, вкл, речь Посполитая, РИ, СССР и обретение независимости. Отстаивание мнение о своей исключительности только в ВКЛ, теряем свое значение в других периодах. Однако беларусы внесли весомый вес во всех периодах, оказали важное влияние и в речи посполитой, в российской империи, ссср
  • водж
    08.04.2024
    Бобр, мы не проста "адстойваем" нейкую там выключнасць. Мы лічым ВКЛ нашай апошняй дзяржавай перад захопам РІ. Па сутнасці БНР/БССР/РБ гэта і ёсць ВКЛ у працягу. Тут справа ў прадаўжэнні дзяржаўнасці.
  • Савецікус
    24.03.2024
    Яшчэ адзін савецкі гісторык, чкі навучаны аб'яднаць народы вялікпй імперыі Ссср.
  • Калматы Вожык
    24.03.2024
    Каля Браслава ёсць вялікі старадаўні парк Бельмонт. Я нават не сумняваюся, што калі б гэтая тэрыторыя дасталася летувісам -- а яны прэтэндавалі на яе -- то на свой капыл перайначылі б -- Бельмантас. Ну, запісалі ж яны Жыгімонта -- Жыгімантасам, Даўмонта -- Даўмантасам.
    А між іншым у мяне ёсць кніга "Садово-парковое искусство Белоруссии", 1989 г, аўтар А. Федарук. Аўтар сцвярджае, што мясцовыя паны назвалі свой парк  на французскі манер -- "Пекная Гара", то бок -- Бельмонт.
    А цяпер згадаем, слова "монт" (гара) прысутнічае ў мноствах назваў -- Монтэ Касіна, Монтэ Карла, Монтэ Нэгра (Чарнагорыя) і, нарэшце, Монтэвідэа...
    Я ўжо маўчу пра тое, што тапонімы "Літва", "Lytva", і г.д. раскінутыя па ўсёй Еўропе -- Румыніі, Славакіі, Чэхіі, Босніі і Герцагавіне, не кажучы аб Беларусі, дзе іх шмат... Многія імёны вялікіх князёў літоўскіх перакладаюцца са старанямецкай мовы, напрыклад, Альгерд (Oll -- усё + gerdt -- слава, то бок -- Усяслаў)... Ну і чаму мы бессаромна мусім верыць гісторыкам, якія імаверна сядзяць на літоўскіх грантах?
  • Ліцьвін-Беларус
    25.03.2024
    Калматы Вожык,
    У Беларускай Вікіпэдыі тэма паходжаньня імёнаў ліцьвінаў разглядаецца даволі падрабязна (вядома, тыя імёны ніякія не "балтско"-летувіскія):

    https://be-tarask.wikipedia.org/wiki/Імёны_ліцьвінаў
  • Факты
    24.03.2024
    Язэп Варонка, Пазьняк казаў, што будзем дамаўляцца аб беларускіх школах, газетах, гадзінах на тэлебачанні для беларуса у Летуве, аб спрыянні беларускай культуры, і што ён супраць перагляду межаў і што ён за за выкананне Хельсінкскіх пагадненняў.
  • Штраус
    24.03.2024
    Факты, а что ему сейчас мешает об этом договариваться? Или занят вопросами театрального искусства?
  • Зянон
    24.03.2024
    Штраус, а ты на што, хоць мову вывучы
  • Штраус
    24.03.2024
    Зянон, почему Пазьняк сейчас об этом не договаривается? Мову литовскую учит? Мог бы и через переводчика.
  • Ганьба манкуртам
    26.03.2024
    Штраус, Дык што, родную мову за цябе таксама Зянон павінен вывучыць?
  • Ага
    26.03.2024
    Штраус, Зянон Пазьняк размаўляе на мове Статута ВКЛ. Навошта перакладчык? Няхай летувісы вучаць мову Статута ВКЛ і перакладчык не спатрэбіцца, каб разумець Пазьняка.
  • Факт
    26.03.2024
    Штраус, Зянон Пазьняк гатовы прыйсці ў Літоўскі сейм і выступіць. Але некаторыя чальцы офіса бегалі і распаўсюджвалі страшылкі пра Пазьняка, у выніку чаго сейм адмовіў Пазьняку ў выступе. Так што ўсе прэтэнзіі прад'яўляйце спадару Лябедзьку.
  • Штраус
    26.03.2024
    Ага, едь в Литву и расскажи им там про летувисов и русский язык статута ВКЛ. Потом расскажешь про успехи.
  • user
    24.03.2024
    Сомнительная статья с большим количеством откровенных манипуляций. Основной посыл, что беларусы не имеют права на собственную интерпретацию истории.
  • Знаемы
    24.03.2024
    Адчапіцеся ад хворага чалавека, ён не ў сабе
  • Заразная хвароба
    26.03.2024
    Знаемы, праблема ў тым, што ён сваю хваробу распаўсюджвае на іншых. Некаторыя яго слухаюць і вераць.
  • Сапраўдны беларусец
    24.03.2024
    Уласна беларуская гісторыя - стагодзьдзе з хвосьцікам. Далей - ужо ніякія не беларусы, далей ВКЛ, РП і т.д. Давайце задавольвацца тым, што маем. За стагодзьдзе маем досыць герояў, каб не адбіраць герояў ні ў Польшчы (Касьцюшка), ні ў Літвы (князі). Давайце спачатку сваіх як належыць прысвоім сабе.
  • Сымон
    25.03.2024
    Сапраўдны беларусец, А давайце мы будзем рабіць як усе нашыя суседзі - мець уласны погляд на ўласную гісторыю і рабіць акцэнт на тым гістарычным перыядзе, дзе мы як этнас і сфармаваліся. Беларусы такія ж людзі, што і ўсе астатнія, то ніякае нагоды для таго, каб адмаўляцца ад сваёй гісторыі не існуе - акром забаганак маскоўцаў з летувісамі, што мы неяк перажывем.
  • Каламуць
    24.03.2024
    Латышонак даўно выглядае сябрам афіцыёзнага погляду на гісторыю.
  • Лютавер
    24.03.2024
    У куда он дел кривичей, радзимичей и дрыгавичей? Клоун.
  • Пеця
    24.03.2024
    Гэту дур сцвярджае крэмль каб захапiць прыбалтыку i агент гэбэ пазняк.
  • Когуту
    25.03.2024
    Пеця, уцякай ты адтуль, а то зусім здурэеш
  • Astalavista
    24.03.2024
    короче, балты рулили. Вот киевскую русь Швецией или Данией не называют. Там хот князья и были от туда но народ полностью местный
  • Сымон
    25.03.2024
    Сучасныя беларусы такі ж мадэрновы канструкт, што і летувісы, то бок ставіць знак роўна паміж летувісамі і літоўцамі папросту ненавукова. Тым болей, рабіць пасьля з гэтага выснову, што летувісы = ВКЛ, а беларусы паліць выходзілі.
    ВКЛ - агульная дзяржава продкаў што сучасных летувісаў, што сучасных беларусаў. Спрачацца хто там які ўплыў меў і хто заснаваў можна, але адмаўляць беларусам у сваёй гісторые ня мае ніякага права аніякі "гісторык" што на летувіскіх грантах, што на расейскіх.

    Напрамак на чарговае гістарычнае абкраданьне беларусаў вымалёўваецца ўжо надта выразна  і летувісы з маскалямі чарговы раз разам тое намагаюцца зьдзейсьніць.
    А толькі хрэн вам, а не нашую гісторыю: ВКЛ не нашая дзяржава, але І нашая - дакладна.
  • Valadzimir
    26.03.2024
    Сымон, ізноў нагадаю, што беларусы, у адрозьненьне ад ліетувцаў, НІКОЛІ, ні ў якіх дакументах (ні БНР, ні БССР, ні РБ, ні БНФ) НЕ заяўлялі аб сваёй правапераемнасці з ВКЛ. І НІКОЛІ НЕ прэтэндавалі на вяртаньне сабе, нават у культурны ужытак, "свабоднага" этноніма "літвіны", пры тым што  этноніма "беларусы" ў часы ВКЛ, ізноў нагадаю, НЕ існавала. А таму ваша абурэньне "чарговым гістарычным абкраданьнем беларусаў" з нейкага боку выглядае дзіўным і недарэчным. "Беларусы" гістарычна абкралі самі сябе. Як гаворыцца, за што баролісь, на то і напаролісь.
  • Стары зусім стаў
    25.03.2024
    Латышонак забыўся пра “літоўскую мову” Статутаў ВКЛ
  • Беларус якога няма
    25.03.2024
    Падляшскі Марзалюк
  • Карпацюк
    25.03.2024
    Беларус якога няма, Згода! Лепш пра яго не скажаш!
  • гердзень
    25.03.2024
    колькі раз заўважаў, што спадару Латышонку задаеш пытаньнем, а ў адказ вадзічка. а слабо запрасіць Краўцова на гутарку? будзе зусім іншая карціна
  • хтосьці
    25.03.2024
    гердзень , Алеся Краўцэвіча - сапраўднага прафесара гісторыі
  • Dainius
    25.03.2024
    Na vzveshenoje i objektivnoje mnenije belruskogo istorika, jemu shkval rugani, oskorblenij i antilitovskih vypadov belruskih slovianonacystov. Pozor, mrak i styd belaruskomu narodu za vybor puti "ltzsvinizma".
  • так и есть
    25.03.2024
    Dainius, прикольно еще то, что непонятно какое отношение конкретные комментаторы имеют к ВКЛ. Они родились, выросли и живут в совке.
  • Дайнова
    26.03.2024
    Dainius, Незразумела, пішы па-людскі.
  • flm
    26.03.2024
    Dainius,na unyloe mnienie mankurta, nazyvajusczego siebia istorikom absolutno olevat, kak i na tvoe kukarekanie
  • Расіяніну
    26.03.2024
    так и есть, па тваёй мове твой савок лепш відаць
  • tikras lietuvis
    25.03.2024
    Jokių žemaičių kaip atskiros etninės bendruomenės niekada nebuvo. Tai patvirtina Karaliaus Vytauto Didžiojo laiškas imperatoriui, kur jis sako, kad žemaičiai - tie patys lietuviai: 
  • Рала
    26.03.2024
    tikras lietuvis, шаноўны, вы не ў Летуве
  • feafania
    26.03.2024
    tikras lietuvis, чытайце згаданы вамі ліст князя Вітаўта ўважлівей. Ён называў вашую зямлю: Жомойць - па-беларуску. І рабіце выснову, якой мовай карыстаўся ў паўсядзённым жыцьці князь Вітаўт.
  • Алег Аляксандравіч
    27.03.2024
    tikras lietuvis, Адкуль тады герб, уласныя эліты, законы, мова і палітыка? 
  • Алег Аляксандравіч
    27.03.2024
    Удзячны сп. Латышонку за тое, што выклікаў такую цікавую дыскусію. З задавальненнем пачытаў! 
  • tikras lietuvis
    27.03.2024
    Рала, Argumentai, jei jie yra pagrįsti, galioja visur, Jūsų žiniai.  
  • tikras lietuvis
    27.03.2024
    feafania, Klystate: aš buvau pridėjęs lietuvišką vertimą iš lotynų kalbos - ten jokių baltarusiškų žodžių nėra.  
  • SPARTAKAS
    25.03.2024
    RESPECT
  • Спартак
    26.03.2024
    SPARTAKAS, рэспектас
  • Альгерд
    25.03.2024
    Посмотрите на фото - это же савок!
  • CrnaGora
    25.03.2024
    Сучасныя летувісы не стваралі ВКЛ. ВКЛ створана з Наваградскага княства, Міндоўг і яго легендарны бацька Рынгольд былі паходжання з прусаў таксама балтаў, альбо з мясцовых наваградскіх балтаў.

    Што датычыцца нацыі то сапраўды беларусы вельмі маладая нацыя, але працэс фарміраваньня нацый пачаўся пасьля Вялікай французскай рэвалюцыі, то бак гэта 18-19 стагоддзі і зьвязаны гэты працэс з пачаткам урбанізацыі ў Эўропе і Амэрыцы.

    Да гэтага беларусы існавалі як народ й этнас. Нагадаю што беларусам 3500 гадоў. Мы нарадзіліся у культуры Баявых сякер/Шнуравой керамікі якая натуральна выйшла з Ямнай культуры.
  • Интересующийся
    25.03.2024
    CrnaGora , 3500 лет белорусам - улыбнитесь фантазёры :) Каким образом урбанизация Америки 18 века влияла на процесс формирования белорусской нации? Можно подробнее...
  • РЛБ
    25.03.2024
    CrnaGora , а почему нет финального аккорда - что древние белоруссы выкопали Балтийское море?
  • tikras lietuvis
    27.03.2024
    CrnaGora , Lietuvos valstybė buvo jau 1009m., ką rodo Kvedlinburgo analai. Kitas klausimas kokia tai buvo valstybės struktūra, bet jei valstybės - lietuvių tautos apsauginio mechanizmo tada nebūtų buvę, tai tą teritoriją  kaip mat būtų pasidalinę kiti ir jos tiesiog nebūtų buvę. 
  • маскавіты штучна створаны народзец
    26.03.2024
    РЛБ, Хто табе дазволіў выйсьці з хлева?
  • РЛБ
    26.03.2024
    маскавіты штучна створаны народзец, о, сразу видно представителя копателей Чёрного моря. Кстати, напомню, именно они говорят, что в ВКЛ были они (русины) и литовцы (литвины) - и никаких белорусов. 
  • РЛБ
    26.03.2024
    маскавіты штучна створаны народзец, пастух что ли? Небось, черноморский копатель.
  •